Практична
робота: Розробка ескізу декору для дерев’яної лопатки (квітковий, рослинний
орнамент).
Мета:
●
Навчальна: Ознайомити учнів з темою проєкту; дати поняття про стилізацію в
декоративно-ужитковому мистецтві; навчити шукати та аналізувати ідеї (аналоги)
для декору.
●
Розвивальна: Розвивати творчу уяву, асоціативне мислення, навички роботи з
інформаційними джерелами, уміння створювати ескіз.
●
Виховна: Виховувати естетичний смак, інтерес до сучасних видів
рукоділля, розуміння важливості етапу планування.
Тип уроку: Комбінований (введення в проєкт).
Обладнання та
матеріали:
●
Для вчителя: Зразки декорованих кухонних лопаток (фото або реальні),
презентація "Стилізація в декорі", приклади рослинних орнаментів,
дерев'яна лопатка (як основа).
●
Для учнів: Аркуші паперу (А5), олівці, гумки, (за бажанням) кольорові
олівці, шаблони лопаток (для полегшення ескізування).
УРОК 2 Тема: Матеріали та інструменти. Властивості повітряного пластиліну. Повітряний (самозастигаючий) пластилін, його властивості та переваги. Інструменти для ліплення (стеки).
Практична робота: Підготовка основи (лопатки). Вправи з ліплення простих елементів (листочки, пелюстки).Мета:
●
Навчальна: Ознайомити учнів з властивостями повітряного пластиліну
(air-dry clay), його перевагами; вивчити основні інструменти для ліплення
(стеки); навчити базовим прийомам роботи з матеріалом.
●
Розвивальна: Розвивати дрібну моторику рук, тактильні відчуття, навички
точної роботи з пластичним матеріалом.
Тип уроку: Комбінований (формування вмінь).
Обладнання та
матеріали:
●
Для вчителя: Упаковки повітряного пластиліну (різних кольорів), набір
стеків, зразки застиглого пластиліну, дерев'яна лопатка, дрібний наждачний
папір, вологі серветки.
●
Для учнів: Дерев'яна лопатка (основа), повітряний пластилін (базові
кольори: білий, зелений, червоний, жовтий), набір стеків (або пластикові
аналоги), дощечка/килимок для ліплення, вологі серветки.
УРОК 3 Тема: Технологія ліплення декору. Створення композиції. Прийоми ліплення об’ємних елементів. Створення гармонійної композиції на поверхні лопатки.
Практична
робота: Виготовлення декоративних елементів з пластиліну.
Мета:
●
Навчальна: Навчити учнів прийомам ліплення об’ємних елементів (квіток,
ягід) з базових форм; дати поняття про композицію на виробі; навчити змішувати
кольори для отримання потрібних відтінків.
● Розвивальна: Розвивати просторове мислення, навички композиційної побудови, дрібну моторику, точність рухів.
●
Виховна: Виховувати посидючість, акуратність, творчий підхід до
виконання завдання.
Тип уроку: Урок формування вмінь та навичок (Практична робота).
Обладнання та
матеріали:
●
Для вчителя: Зразки окремих елементів (багатошарова квітка, ягоди калини,
соняшник), схема побудови композиції, ескізи.
●
Для учнів: Ескіз (з Уроку 1), повітряний пластилін (різні кольори), стеки,
дощечка/килимок, вологі серветки.
УРОК 4 Тема: З’єднання декору з основою. Сушіння. Правила приклеювання елементів до дерев’яної основи. Особливості сушіння виробу.
Практична
робота: Збирання композиції на лопатці.
Мета:
●
Навчальна: Вивчити технологію приклеювання елементів з повітряного
пластиліну до дерев'яної основи; ознайомити з видами клею (ПВА); навчити правил
сушіння виробу.
●
Виховна: Виховувати акуратність, відповідальність за кінцевий результат,
терпіння.
Тип уроку: Урок формування вмінь та навичок (Практична робота).
Обладнання та матеріали:
●
Для вчителя: Клей ПВА (бажано густий, столярний або "ПВА-М"),
пензлик для клею, зразок лопатки з приклеєними елементами.
●
Для учнів: Дерев'яна лопатка (основа), виготовлені елементи декору (з
Уроку 3), клей ПВА, тонкий пензлик для клею, вологі та сухі серветки,
дощечка/килимок.
УРОК 5 Тема: Оздоблення та захист виробу. Презентація проєкту. Техніки розпису акриловими фарбами. Покриття лаком для захисту та естетичного вигляду.
Практична
робота: Розпис та лакування декорованої лопатки. Захист проєкту "Декор
дерев’яної лопатки".
● Навчальна: Ознайомити з технікою розпису акриловими фарбами (тонування, деталізація); пояснити необхідність та технологію лакування виробу.
●
Розвивальна: Розвивати навички фінішного оздоблення, точність рухів (робота
тонким пензлем), навички публічної презентації своєї роботи.
●
Виховна: Виховувати почуття завершеності роботи, естетичний смак,
гордість за результат своєї праці, культуру мовлення.
Тип уроку: Комбінований (завершення проєкту та його захист).
Обладнання та
матеріали:
●
Для вчителя: Акрилові фарби, тонкі пензлі (№0, №1), акриловий лак (на водній
основі, глянцевий або матовий), пензлик для лаку, зразок готового,
пофарбованого і лакованого виробу.
●
Для учнів: Висохлі декоровані лопатки, акрилові фарби, тонкі пензлі,
стаканчик з водою, серветки, (за бажанням) акриловий лак.
Варіанти оздоблення повітряним пластиліном
Немає коментарів:
Дописати коментар