1 клас
МИСТЕЦТВО
1 семестр
До
підручника: Л.М.
Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило. Мистецтво.
1 клас. – Київ: «Генеза», 2018. – 144 с. : іл.
уроку |
Тема уроку, практична робота |
Орієнтовний зміст |
Дата
|
Примітка |
||||
|
||||||||
1 |
Перший раз у перший
клас. |
Організація
робочого місця. Матеріали та інструменти, якими працюють художники. Крапка,
ліні як засоби створення образів. Виконання ліній-образів, різних за
характером: малювання шкільного дзвоника або рюкзак. |
02.09 |
|
||||
2 |
Мої друзі. |
Лінії: пряма,
ламана, крива. Малювання подарунка другові (подрузі) за допомогою різних
ліній. |
09.09 |
|
||||
3 |
Моє дозвілля |
Контур. Малювання
різними лініями. Складання казки за серією малюнків. |
16.09 |
|
||||
4 |
Світ навколо тебе. |
Розташування
малюнка на аркуші паперу. Виконання простих за формою предметів. Малювання
композиції «Квіткова галявина» |
23.09 |
|
||||
5 |
Мій ляльковий світ. |
Настрій у
мистецьких творах. Малювання композиції «Святковий феєрверк у ляльковому
місті» або «Подорож містом» мультф. «Незнайко в Сонячному місті» |
30.09 |
|
||||
6 |
Дитячі захоплення |
Формат. Малювання
довомашини, використовуючи різні форми. |
07.10 |
|
||||
7 |
Осінній ярмарок. |
Правила роботи з
ножицями. Аплікація. Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Виконання
аплікації «Урожай» |
21.10. |
|
||||
8 |
Моя Україна багата
й гостинна. |
Робота з природними
матеріалами. Правила роботи з пластиліном. Ліплення казкових персонажів. |
04.11 |
|
||||
|
||||||||
9 |
Краса рідної землі. |
Кольори: основні та
похідні. Палітра. Способи утворення похідних кольорів. Зображення природи,
роздмухуючи плями («Кольорові метелики») |
11.11 |
|
||||
10 |
Веселкові дивограй. |
Ознайомлення зі
кольорами веселки (спектральними кольорами) та їх послідовністю. Заповнення
площини аркуша зображенням. Створення композиції «Кольори веселки» |
18.11 |
|
||||
11 |
Різні барви у природи. |
Кольори: теплі та
холодні. Виконання композиції «Будинок для Осені» або «Крижана оселя Зими» |
25.11 |
|
||||
12 |
Зимові ритми. |
Ритм. Колективна
робота: вирізання з паперу сніжинок, створення зі сніжинок прикраси у певному
ритмі. |
02.12 |
|
||||
13 |
Святкові перетворення. |
Кольори: світлі й
темні. Розбіл і замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів.
Малювання кумедного сніговичка. Колективне створення композиції «Танок сніговиків» |
09.12 |
|
||||
14 |
Зимові свята. |
Спробуй намалювати
новорічну красуню відбитками пальчиків. Учись послідовно зображувати ялинку.
виконання композиції «Новорічна линка» |
16.12 |
|
||||
15 |
Радійте! Свято йде! |
Створення різдвяної
листівки. |
23.12 |
|
||||
|
Підсумковий урок. |
Узагальнення та систематизація знань
учнів. |
||||||
№ |
Тема уроку |
2
семестр Орієнтовний зміст |
Дата |
Приміт-ка |
16. |
Мандри Країною Мистецтв. |
Цирк. Циркова афіша. Створення аплікації
веселого циркового клоуна (кольоровий папір). |
13.01 |
|
17.
|
Зустріч з театром. |
Ляльковий театр. Театральна лялька. Малювання
ляльки до казки «Лисичка , Котик і Півник» (фломастери або кольорові олівці). |
20.01 |
|
18.
|
Чарівник балету. |
Сценічні костюми. Створення сценічних
костюмів для балету та малювання їх за шаблонами (фломастери або кольорові
олівці). |
27.01 |
|
19.
|
Балет-казка. |
Грим акторів. Створення образів казкових
гномів (за власним задумом) (гуаш, акварель |
03.02 |
|
20.
|
Веселий мандрівник на оперній сцені. |
Декорації. Створення декорації до опери-казки
«Плесканчик» (акварельні фарби). |
10.02 |
|
21.
|
Веселий мандрівник у театрі та кіно. |
Ляльководи. Створення з пластиліну одного
з персонажів казки «Колобок» для лялькового театру (пластилін). |
17.02 |
|
22.
|
Казкові розповіді. |
Художники-мультиплікатори. Перегляд:
мультфільм «Потяг у казку» із серії «З любов’ю до дітей». Малювання або
ліплення одного з героїв казки «Івасик-Телесик» (матеріали за вибором) |
24.02 |
|
23.
|
Казкові розповіді.. |
Вибір положення аркуша залежно від
зображення. Малювання первоцвітів (гуаш) |
03.03 |
|
24.
|
Краса і здоров’я. |
Теплі кольори. Натюрмотр. Створення
смачної і корисної композиції за власним задумом та зразком (матеріали за вибором). |
10.03 |
|
25.
|
Великодні дива. |
Візерунки на писанках. Створення Великодніої
писанки або ескізу писанки за зразком чи власним задумом ( матеріали за вибором |
17.03 |
|
26.
|
Народна творчість. |
Вишиванка. Орнамент. Створення орнаменту
для розпису чашки (акварельні фарби). |
31.03 |
|
27.
|
Народні інструменти та іграшки. |
Українські народні іграшки. Свищики.
Ліплення і прикрашання весняної іграшки-свищика (пластилін). |
07.04 |
|
28.
|
Митці-професіонали. |
Скульптори. Ліплення котика (пластилін
або солоне тісто). |
14.04 |
|
29.
|
Створюємо красу. |
Кольори: світлі й темні. Розбіл і замутнення
спектральних кольорів; відтінки кольорів. Малювання гілочки яблуні (тонований
папір, гуаш). |
21.04 |
|
30.
|
До вершини майстерності. |
Створення чарівного птаха на калині,
прикрашання його яскравими візерунками (акварель). |
28.04 |
|
31.
|
Мистецька подорож до Європи. |
Сувеніри. Створення українського сувеніру
(матеріали за вибором). |
05.05 |
|
32.
|
Мистецька подорож до Європи. |
12.05 |
|
|
33.
|
Перевір
свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика.
Узагальнення і систематизаія знань учнів. (с103) |
19.05 |
|
|
34.
|
Підведення підсумків. Узагальнення і
систематизація знань учнів. |
26.05 |
|
2 КЛАС
Календарний план складено відповідно до навчальної програми з Мистецтва. За підручником: Л. Масол., О. Гайдамаки., О. Колотило Мистецтво: підручник для 2 кл. загальноосвітніх навч. закладі
1 семестр
№ уроку |
Тема уроку, практична робота |
Дата А Б |
Примітка
|
||
1 |
Прощавай,
веселе літечко!
Живопис. Організація робочого місця. Утворення похідних кольорів. Пейзаж.
Створення пейзажу «Яскраві спогади про літо»(акварель,гуаш). |
03.09 |
|
||
2 |
Звуки
та кольори природи. Лінія
горизонту. Композиція «Осіннє чудо-дерево» |
10.09 |
|
||
3 |
Осінні
перетворення Колорит.Монотипія.
Композиція «Осінні квіти» |
17.09 |
|
||
4 |
Хмарки-чарівниці,невтомні
мандрівниці Експеременти з
кольором. Композиція «Хмаринки-мандрівниці» |
24.09 |
|
||
5 |
Ритми
осіннього дощу Графіка. Штрих.
Малювання кол.олівцями «Грибок під дощем» |
01.10 |
|
||
6 |
Про
що розповів натюрморт Натюрморт.
Композиційний центр. Малювання натюрморту з кавуна та фруктів |
08.10 |
|
||
7 |
Про
що розповів натюрморт.
Правила роботи з пластиліном. Ліплення овочів. Ліплення «Веселі
овочі»(пластилін,солоне тісто). |
15.10 |
|
||
8 |
Троїсті
музики Створення візерунка для прикрашання цимбал (різні художні техніки) |
22.10 |
|
||
9 |
Як
сопілка флейтою стала.
Основні засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма) Зображення кольоровими
лініми. |
05.11 |
|
||
10 |
Для
кожного звіра і птаха у казки свої голоси Силует. Силуетна
композиція «Бережіть птахів!» |
12.11 |
|
||
11 |
Для
кожного звіра і птаха у казки свої голоси Зображення силуету
котика(крупа,клей) |
19.11 |
|
||
12 |
Для
кожного звіра і птаха у казки свої голоси Малювання казкового
лісу, роздмухуючи плями(акварель,трубочки для соку). |
26.11 |
|
||
13 |
Зимові
свята Створення рамки для
фотографії із зображенням морозних візерунків(восковий олівець та акварельні
фарби). |
03.12 |
|
||
14 |
Зимові свята Витинанка.Створення
і прикрашання різдвяного леп-бука |
10.12 |
|
||
15 |
Зимові етюди Композиція «Зимові
етюди»(воскові олівці та акварельні фарби). |
17.12 |
|
||
16 |
Підсумковий урок. Узагальнення та систематизація знань. |
24.12 |
|
||
3 КЛАС
Календарний план складено відповідно до навчальної
програми з мистецтва. Календарне
планування НУШ "Мистецтво 3 клас" за підручником Л.М. Масол, О.В. Гайдамака
№ уроку |
Тема уроку, практична робота |
Дата А Б |
Примітка
|
|
|||||||
Мистецькі мандри . |
|
||||||||||
1 |
Лясолька і Барвик у
Країні Мистецтві. Ілюстрація. Вибір формату картини. Створення ілюстрації до
своєї казки про Країну Мистецтв. |
03.09 |
06.09 |
|
|
||||||
2 |
Портретна галерея.
Портрет. Створення портрету свого улюбленого персонажу із казки «Пригоди
Буратино» (акварель) |
10.09 |
13.09 |
|
|
||||||
3 |
Ліричні персонажі.
Композиція. Зображення фігури людини на повний ріст. Створення портрету казкового
героя/героїні на повний ріст. |
17.09 |
20.09 |
|
|
||||||
4 |
Людина і природа -
єдині. Контрасти і відтінки кольорів. Правила композиції. Створення морського
пейзажу. (акварель) |
24.09 |
27.09 |
|
|
||||||
5 |
Людина і природа –
єдині. Композиційний центр картини. Створення осіннього пейзажу (Техніка за
вибором) (акварель) |
01.10 |
04.10 |
|
|
||||||
6 |
Дружба та братство
– найбільше багатство. Скульптура. Фактура. Правила роботи з пластиліном.
Ліплення песика (пластилін) |
08.10 |
11.10 |
|
|
||||||
7 |
Дружба та братство
– найбільше багатство. Зображення веселого друга – папуга або собачки ( на
вибір) (акварель) |
15.10 |
18.10 |
|
|
||||||
8 |
Героїзм у
мистецтві. Книжкові ілюстрації. Буквиця. Створення декоративної літери:
буквиці (матеріали на вибір) |
22.10 |
01.11 |
|
|
||||||
9 |
Богатирі в
мультиплікації. Художники-мультиплікатори. Створення портрета Котогорошка на
смужці паперу. (матеріали за вибором) |
05.11 |
08.11 |
|
|
||||||
10 |
Козацькому роду –
нема переводу. Кругла скульптура і рельєф. Перегляд: мультфільм із серіалу «Козаки»
(фрагмент) Зображення одного з козаків – герої мультфільму(кольорові олівці,
фламастери) |
12.11 |
15.11 |
|
|
||||||
11 |
Козацькому роду –
нема переводу. Кругла скульптура і рельєф. Створення сувеніру-магніта з веселим
козаком. (солоне тісто або глина, гуаш) |
19.11 |
22.11 |
|
|
||||||
12 |
Наша слава, краса і
велич. Симетрія Горельєф і барельєф. Створення барельєфу «Дерево життя»(картон,
пластилін) |
26.11 |
29.11 |
|
|
||||||
13 |
Новорічний
калейдоскоп. Створення новорічної листівки з листівки з витинанкою або Різдвяно-новорічного
скрапбукінгу(декорованого альбому) (кольоровий папір) |
03.12 |
06.12 |
|
|
||||||
14 |
Новорічний
калейдоскоп. Новорічні іграшки. Візерунок та орнамент. Створення візерунка
або орнаменту для новорічної кульки (олівець, клей ПВА) |
10.12 |
13.12 |
|
|
||||||
15 |
Перевір свої
досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і
систематизаія знань учнів |
17.12 |
20.12 |
|
|
||||||
16 |
Підсумковий урок. (кольорові олівці, фламастери) Узагальнення та систематизація знань. |
24.12 |
|
|
|
||||||
|
Фантастичні
та комічні персонажі в мистецтві. |
||||||||||
|
17.
|
Мандрівка у світ
фантастики. Створення роботи з простих форм для комп’ютерної гри (кольорові
олівці) |
14.01 |
10.01 |
|
||||||
|
18.
|
Мандрівка у світ
фантастики. Створення композиції « Політ Карлсона над містом» (кольорові
олівці й фломастери) |
21.01 |
17.01 |
|
||||||
|
19.
|
Чарівні дива.
Намалювати або створити з кольорового паперу крижаний палац Снігової Королеви. |
28.01 |
24.01 |
|
||||||
|
20.
|
Чарівні дива.
Намалювати фантастичний будинок, який буде позитивно впливати на здоров’я
своїх мешканців завдяки гармонії(злагодженому поєднані) форм і краси
оздоблення.(кольорові олівці й фломастери) |
04.02 |
31.01 |
|
||||||
|
21.
|
У світі реального
та уявного. Контрастні кольори. Намалюй фантастичну тварину(гуаш) |
11.02 |
07.02 |
|
||||||
|
22.
|
У світі реального
та уявного. Виліпити іграшку – фантастичну тваринку. (пластилін, солоне тісто,
глина) |
18.02 |
14.02 |
|
||||||
|
23.
|
Картинки з вистави.
Намалювати (зліпити) фантастичного персонажа з мультфільму. |
25.02 |
21.02 |
|
||||||
|
24.
|
Картинки з вистави.
Створи фантастичний натюрморт. (гуаш) |
04.03. |
28.02 |
18.03 14.03 |
||||||
|
25.
|
Фантастичні пригоди
у Країні Див. Створи декоративний натюрморт «Запрошення до чаю» (кольорові
олівці й фломастери) |
11.03 |
12.03 За 07.03 |
25.03 21.03 |
||||||
|
26. |
Політ фантазії.
Намалювати фантастичний космічний пейзаж. (гуаш) |
18.03 |
14.03 |
01.04 28.03 |
||||||
|
27.
|
Гумор у мистецтві.
Створи веселого школярика або школярку(кольорові олівці й фломастери). Прийом
перебільшення, притаманні шаржу. |
01.04 |
28.03 |
|
||||||
|
28.
|
Гумор у мистецтві.
Комікси. Намалювати картинки про лінивого Гриця. |
08.04 |
04.04 |
|
||||||
|
29.
|
Ляльки – іграшки у
житті та мистецтві. Намалювати ляльку ЛОЛ- сюрприз. (кольорові олівці й
фломастери) |
15.04 |
11.04 |
|
||||||
|
30.
|
Ляльки – іграшки у
житті та мистецтві. намалювати свою улюблену іграшку(кольорові олівці й
фломастери) |
22.04 29.04 |
|
|
||||||
|
31.
|
Мистецька подорож
до Європи. Створення пальчикових ляльок. Симетрія |
06.05 |
18.04 |
|
||||||
|
32.
|
Мистецька подорож
до Європи. Ліплення морозива, тортика з морозива (пластилін) |
13.05 |
16.05 |
|
||||||
|
33.
|
Перевір свої
досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизаія
знань учнів |
20.05 |
23.05 |
|
||||||
|
34.
|
Підсумковий
урок. Узагальнення
та систематизація вивченого матеріалу. |
27.05 |
30.05 |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
4 1 семестр
№ з/п |
Тема
уроку |
Дата
А Б |
Примітка |
||||
1 |
Ми діти твої, Україно! Використання правил культури роботи, гігієни і техніки безпеки під
час художньо-творчої діяльності. Зображення багатопланової композиції з просторової композиції (пейзаж) Милуємося
красою землі. Пейзаж «Смачний урожай» |
Ст. 6-7 |
07.09 |
02.09 |
|
||
2 |
Дослідження довкілля, фіксація і використання
спостережень із власного досвіду для створення художніх образів. Колективне
виконання творчого задуму. Оцінювання і самооцінювання у колективній
творчості.Милуємося
красою землі. Колективна композиція «Збережи дерева – зелені легені планети!» |
С.10-11 |
14.09 |
09.09 |
|
||
3 |
Жанри
образотворчого мистецтва. Використання різних засобів
образотворчої виразності для створення
образів у
натюрморті. Мистецтво
крізь віки. Натюрморт «Моя чашка» |
С.14-15 |
21.09 |
16.09 |
|
||
4 |
Вільне
користування графічними, живописними
інструментами та матеріалами під час
художньо-творчої діяльності в
різних художніх техніках. Мистецтво
крізь віки. Натюрморт «Святковий стіл» |
С.19-20 |
28.09 |
23.09 |
|
||
5 |
Самопізнання і самовираження в художньо-творчій діяльності. Конструювання
з природного матеріалу. Види орнаментів за змістом та застосуванням. Мистецтво та здоров’я. «Петриківський розпис за допомогою овочів
та фруктів» |
С.22-23 |
05.10 |
30.09 |
|
||
6 |
Використання видів мистецької діяльності та власних
уподобань для задоволення та поліпшення емоційного стану. Використання творів
різних видів мистецтва для задоволення та поліпшення власного емоційного стану.Мистецтво та здоров’я. Колаж «Веселі мандрівки» |
С.26-27 |
12.10 |
07.10 |
|
||
7 |
Сприймання синтетичних образів. Створення синтетичного художнього образу.У дружньому слов’янському колі. Аплікація «Моє місто» |
С.30-31 |
19.10 |
21.10 |
|
||
8 |
Дослідження довкілля, фіксація і
використання спостережень із власногодосвіду для створення художніх образів. У
дружньому слов’янському колі. Пейзаж «Місто на березі Дніпра» |
С.34-35 |
02.11 |
04.11 |
|
||
9 |
Зображення багатопланової композиції. Бачення (при спрямуванні вчителя) недоліків
у своїй роботі та виправляння їх.У
гостину до угорців, румунів і молдован. Пейзаж «Карпати» |
С.38-39 |
09.11 |
11.11 |
|
||
10 |
Поняття про мистецтво архітектури. Мистецькі професії відповідно
до видів мистецтва . На гостину до
угорців, румунів і молдован. Симетрія та асиметрія «Чарівний ліхтарик» |
С.42-43 |
16.11 |
18.11 |
|
||
11 |
Самопізнання через сприймання творів мистецтва. Види
орнаментів за змістом та застосуванням. Національні
мотиви в мистецтві кримських татар та греків. Аплікація «Національний орнамент». |
С.46-47 |
23.11 |
25.11 |
|
||
12 |
Дослідження довкілля. Проведення
паралелей між явищами довкілля і художніми образами в різних видах мистецтва.Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків. Аплікація
« Мозаїка» |
С.50-51 |
30.11 |
02.12 |
|
||
13 |
Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних
творами. Робота з найпростішими
джерелами інформації.Підсумковий
урок «Я знаю та вмію» |
С.52-55 |
07.12 |
09.12 |
|
||
14 |
Порівняння сюжетів, вчинків тощо персонажів творів з
життєвими ситуаціями. Сприймання творів різних видів мистецтва. Ілюстрація «Зимова казка» |
|
14.12 |
16.12 |
|
||
15 |
Прикрашання місця, де навчається, живе.Аплікація «Новорічні прикраси» |
|
21.12 |
23.12 |
|
||
16 |
Підсумковий урок. Узагальнення та систематизація вивченого
матеріалу. |
|
|
|
|
||
№ з/п |
Тема уроку 2 семестр |
Дата А Б |
Примітка |
|
Інструктаж з безпеки життєдіяльності
на уроках образотворчого мистецтва. Подорож
до Німеччини та Австрії. Створення моделі годинника (техніка за
вибором). (Природні матеріали, кольоровий папір.) (с.56-57) |
11.01 |
|
|
Подорож до Німеччини та Австрії. (
Продовження) Виліплення ляльки одним зі способів ліплення (пластилін чи
глина). Додавання деталей одягу (тканина або папір). (с. 160-61) |
18.01 |
|
|
Франція
та Англія – країни палаців, театрів, музеїв. Створення листівки «Вітання з
Парижа», використовуючи знайомі техніки (воскові олівці, акварель чи гуаш)
(с. 64-65) |
25.01 |
|
|
Франція та Англія – країни палаців, театрів,
музеїв.(Продовження)
Створення малюнка до чарівної казки (монотипія, гуаш).
Перетворення плями в образи. (с. 68-69) |
01.02 |
|
|
Мандрівка
до сонячної Італії та Іспанії. Створення ескізу дитячого костюма до карнавалу (олівці,
фломастери) (с. 72-73) |
08.02 |
|
|
Мандрівка
до сонячної Італії та Іспанії. Створення яскравої карнавальної маски (аплікація).
(с.72-73) |
15.02 |
|
|
Мандрівка до сонячної Італії та
Іспанії. (Продовження)
Передача енергії танцю теплими кольорами. Створення композиції «Запальний
іспанський танець» (акварель).(с. 76-77) |
22.02 |
|
|
Скандинавія
– суворий і загадковий край. Створення пейзажу «Північне сяйво» в холодній
кольоровій гамі (монотипія, акварель, гуаш) (с. 80-81) |
01.03 |
15.03 17.03 |
|
Скандинавія
– суворий і загадковий край. (Продовження) Створення безпредметної композиції з кіл і
ліній (штампування, гуаш). Передача у ній радісного настрою.
(с. 84-85) |
15.03 |
22.03 24.03 |
|
Мистецькі
візерунки з теплих країв. Створи рельєф з баранцем (пластилін). (с.88-89) |
29.03 |
|
|
Мистецькі
візерунки з теплих країв. Створення рельєфного зображення «Лебідь» способом
карбування - видавлюванням на фользі. Техніка чеканки. (с.
88-89) |
05.04 |
|
|
Мистецькі візерунки з теплих країв.
(Продовження) Створення малюноку для настінного розпису магазину іграшок,
дитячого розважального центру, зоопарку за мотивами індійських розписів (білий
або тонований папір, гуаш або фломастери). (с. 92-93) |
12.04 |
|
|
Східні
мотиви. Робота в парах. Виготовлення героїв казки Аладдіна та Жасмин з рухомими частинами |
19.04 |
|
|
Східні мотиви. (Продовження)
Виготовлення іграшки «Мій друг Дракоша» (деталі конструкторів Лего, побутові
матеріали тощо). ( с. 100-101) |
26.04 |
|
|
Ритми
і кольори Америки та Африки. Створення живописного зображення ведмедя-грізлі (гуаш).(с.104-105) |
03.05 |
|
|
Ритми
і кольори Америки та Африки (Продовження) Малювання африканських тварин і птахів у
декоративній манері тінга-тінга. (гуаш). Застосування стилізації
(с.108-109) |
10.05 |
|
|
Місто
майбутнього. Колективний
проєкт «Місто мрії». Малювання міста вашої мрії (олівці, фломастери,
фарби - на вибір) (с.112-113) |
17.05 |
|
|
Місто
майбутнього. Колективний
проєкт «Місто мрії». Створення макета міста (техніка бріколаж, |
24.05 |
|
|
Повторення
та закріплення вивченого матеріалу. Перевір свої досягнення. Виставка творчих
робіт. (с. 114-115) |
31.05 |
|
5 КЛАС
Складено відповідно до підручника: Железняк С.М., Ламонова О.В. Образотворче мистецтво :
підручн. Для 5 - 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Генеза, 2014, відповідно до навчальної програми,
затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від
06.06.2012 № 664): Образотворче мистецтво. Програма для учнів 5–7
класів загальноосвітніх навчальних закладів.
№ |
Тема уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дата А Б |
Примітка |
||||
І СЕМЕСТР Вступ. ЩО ТАКЕ МИСТЕЦТВО (3 год) |
||||||||
1. |
Види образотворчого мистецтва |
Ознайомлення
з видами візуальних (образотворчих) мистецтв, головними засобами виразності в
них; надання пропедевтичних знань про художній образ |
02.09 |
07.09 |
|
|||
2. 2 2. |
З чого починається картина. |
Основи
процесу створення живописних робіт. Поняття «формат». Правила обрання формату
для майбутньої роботи |
09.09 |
14.09 |
|
|||
3. |
Як скомпонувати
малюнок в образному форматі. |
Поняття
«композиція», закони та правила компонування зображення в обраному форматі. Актуалізація знань із правил обрання
формату зображення відповідно до задуму |
16.09 |
21.09 |
|
|||
Розділ 1. ГРАФІКА (12 год) |
||||||||
4. |
Ботанічні замальовки. |
Ознайомлення з поняттями «навчальний
малюнок», «натура» . Уважне спостереження за природою як основа грамотного
малювання з натури об’єктів природи |
23.09 |
28.09 |
|
|||
5. 5 5. |
Графіка. Види графіки. Графічні техніки. |
Актуалізація знань про графіку як вид
образотворчого мистецтва. Види графіки. Графічні техніки виконання робіт.
Техніка монотипії, виконання роботи у цій техніці |
30.09 |
05.10 |
|
|||
6. |
Лінія та силует у рисунку. |
Актуалізація знань про основні засоби
рисунка — лінію та силует. Види ліній. Роль лінії та силуету в графіці Тематична робота. |
07.10 |
12.10 |
|
|||
7. |
Прийоми композиції. |
Ознайомлення з основними прийомами
композиції (ритм; симетрія, асиметрія; статика, динаміка; рівновага частин
композиції, виділення сюжетно-композ. центра) |
15.10 |
19.10 |
|
|||
8. |
Що таке конструкція і пропорції. |
Ознайомлення з поняттями «конструкція»,
«пропорції». Конструктивне аналізування предметів та визначення пропорцій |
22.10 |
02.11 |
|
|||
9. |
Світлотінь. |
Передавання об’ємної форми предметів на
площині засобами графіки. Поняття «світлотіньове моделювання форми» |
05.11 |
09.11 |
|
|||
10. |
Знайомство з перспективою, рисування куба і
предметів прямокутної форми. |
Поняття
«перспектива». Види перспективи. Правила зображення куба та предметів
прямокутної форми з урахуванням перспективних скорочень |
12.11 |
16.11 |
|
|||
11. |
Рисування предметів циліндричної
форми, подібних до кулі, та складної форми. |
Правила зображення кулі, циліндра
та предметів кулеподібної, циліндричної та складної форми з урахуванням
перспективних скорочень |
19.11 |
23.11 |
|
|||
12. |
З чого складається книга.
Ілюстрація. |
Історичні витоки створення книг.
Складові книги, голов- |
26.11 |
30.11 |
|
|||
13. |
Художній шрифт. |
Ілюстрація. Головні засоби виразності в
ілюстраціях. Робота художників-ілюстраторів |
03.12 |
07.12 |
|
|||
14. |
Прикладна (ужиткова) графіка, її види. Ужиткова
графіка. |
Значення прикладної графіки у житті
кожної людини. Поняття «художній шрифт», «буквиця». Види шрифтів, функції
шрифтів. Роль шрифтів у
створенні книги Малюнок
«Буквиця» |
10.12 17.12 |
14.12 |
|
|||
15. |
Урок систематизацї та узагальнення вивченого
матеріалу. Підсумковий урок. |
24.12 |
21.12 |
|
||||
2 семестр
№ |
Тема
уроку |
Дата |
Примітка |
|||||||
Завдання уроку |
Орієнтовна тематика |
|||||||||
Розділ 2. ЖИВОПИС |
||||||||||
16 |
Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний. |
Створення імітації
мозаїчного панно. Метод штампування |
|
|
|
|||||
17 18 |
Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб
живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні.
Контраст. Колірний відтінок |
Малювання натюрморту
у теплій або холодній гамі кольорів. Практична робота. Створіть композицію
підводного світу. (використовуємо хроматичні кольори) |
|
|
|
|||||
19 |
Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль. |
Створення композицію-спогад
у теплому або холодному колориті. |
|
|
|
|||||
20 |
Вплив світла на колір. Флористика. |
Створення
замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику. |
|
|
|
|||||
21 |
Повітряна перспектива. Настрій. |
Виконання пейзажної
композиції за враженням. |
|
|
|
|||||
Розділ 3.
СКУЛЬПТУРА І ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО |
||||||||||
22 |
Що таке скульптура. Види скульптури. |
Створення об’ємного
зображення кішки способом витягування форм з цілого кому. |
|
|
|
|||||
23 |
Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною
композицією. |
Створення рельєфної
композиції «Букет». |
|
|
|
|||||
24 |
Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн |
Створення
ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа). |
|
|
|
|||||
25 |
Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією. |
Створення
орнаментальної композиції (формат за вибором учня) |
|
|
31.03 29.03 |
|||||
26 |
Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового
мистецтва. |
Створення ескізу
вишивки рушника |
|
|
|
|||||
27 |
Українські писанки. Символічна мова писанок. |
Створення ескізу
великодньої писанки |
|
|
|
|||||
28 |
Як стилізувати природні форми. |
Виконання замальовок
квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки |
|
|
|
|||||
29 |
Народні промисли. |
Створення декоративної
кахлі |
|
|
|
|||||
30 |
Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання
елементів петриківського розпису. |
Виконання декоративної
композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу
калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке
зернятко») |
|
|
|
|||||
Розділ 4.
ПОЄДНАННЯ РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВ |
||||||||||
31 |
Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з
повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі. |
Створення декоративного
панно «Клоун» (Об’єдную) |
|
|
|
|||||
32 |
Ляльковий театр. Види лялькового театру. |
Створення
пальчикової ляльки. |
|
|
|
|||||
33 |
Подорож до музею. |
Відвідування музею
або віртуальна подорож. |
|
|
|
|||||
34 |
Урок систематизації та узагальнення вивченого
матеріалу. Підсумковий урок. |
|
|
|
||||||
6 КЛАС
Складено відповідно
до підручника: О.В.Калініченко,
Л.М.Масол. Образотворче
мистецтво : підручн. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Х. : Сиция,
2014, - 224, іл.відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством
освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664): Образотворче мистецтво. Програма
для учнів 5–7 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
№ з/п |
Тема уроку |
Творча робота |
Дата
А Б |
Примітка |
|||
І СЕМЕСТР |
|||||||
Розділ І. АНІМАЛІСТИЧНИЙ
ЖАНР |
|||||||
1. |
Зародження анімалістичного жанру |
Малювання графічними матеріалами «Первісні
художники» |
01.09 |
|
|||
2 |
Форма і пластика тварин |
Створення рельєфного зображення реальної
або фантастичної тварини |
08.09 06.09 |
|
|||
3 |
Образи тварин |
Малювання фарбами «Ілюстрування
літературного твору» |
15.09 13.09 |
|
|||
Розділ II. ПЕЙЗАЖ |
|||||||
4 |
Широкі простори |
Малювання олівцями «Пейзаж у графіці» |
22.09 20.09 |
|
|||
5 |
Гірський краєвид |
Малювання пастеллю або крейдою «Гірська країна» |
29.09 27.09 |
|
6 |
Морська далечінь |
Малювання аквареллю «Морський пейзаж
у нюансному або
контрастному колориті» |
06.10 04.11 |
|
|
|
7 |
Міста і села в пейзажі |
Створення декоративної композиції із застосуванням
стилізації «Моє
місто (село)» |
13.10 11.10 |
|
|
|
8 |
Фантастичний пейзаж |
Аплікація з кольорового паперу «Галактичний
пейзаж» («Фантастичне місто») |
20.10 18.10 |
|
|
|
Розділ III. ПОРТРЕТ |
|
|||||
9 |
Різновиди портретів |
Малювання аквареллю «Автопортрет»
(«Портрет літературного героя») |
03.11 01.11 |
|
||
10 |
Портрет у профіль |
Створення рельєфу у вигляді камеї з
пластиліну «Портрет однокласника» |
10.11 08.11 |
|
|
|
11 |
Подвійний портрет |
Малювання фарбами «Портрет моїх батьків |
17.11 15.11 |
|
|
|
12 |
Груповий портрет |
Створення
групової скульптури з пластиліну «Портрет моїх друзів» |
24.11 22.11 |
|
|
|
13 |
У колі сім’ї |
Малювання аквареллю «Сімейний портрет
у камерній атмосфері» |
01.12 29.11 |
|
|
|
14 |
Автопортрет |
Малювання олівцями та пастеллю «Мій
автопортрет» |
08.12 06.12 |
|
|
|
15 |
Дружній шарж |
Карикатурне зображення однокласника для шкільної
стіннівки графічними матеріалами «Я бачу
тебе таким» |
15.12 13.12 |
|
|
|
16 |
Урок систематизацї та узагальнення
вивченого матеріалу. Підсумковий урок. |
Перевірте свої досягнення
Створення незвичними матеріалами колективної
роботи «Пори року» |
22.12 20.12 |
|
|
|
2 семестр
№ |
Тема
уроку |
Примітка |
||
Тема уроку |
Практичне
завдання |
Дата |
||
Побутовий
жанр |
||||
16 |
Сюжети картин
побутового жанру |
Намалюй інтер’єр казкового палацу у фронтальному розташуванні ( кольорові олівці). |
|
|
17 |
Домашній інтер’єр |
Намалюй кутовий інтер’єр
своєї кімнати або кухні. |
|
|
18 |
Танці та спорт |
Створи круглу скульптуру чи рельєф
танцівниці або спортсмена в русі (пластилін) |
|
|
19 |
На
відпочинку |
Намалюй композицію побутового жанру
Тематика на вибір: «Свято», «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень» (гуаш). |
|
|
Натюрморт |
||||
20 |
Чарівний світ
речей |
Створи власну
декоративну композицію ( кольоровий, тонований, фактурний папір). |
|
|
21 |
Старовинний натюрморт
|
Намалюй натюрморт за мотивами
голландських майстрів |
|
|
22 |
Сервірований
стіл |
Намалюй натюрморт із посудом (графітний олівець). |
|
|
23 |
Атрибути мистецтва |
Намалюй урочистий натюрморт із
атрибутами мистецтва (акварель). |
17.03 14.03 |
|
24 |
Квітковий натюрморт |
Намалюй ліричний квітковий натюрморт (
акварель). |
24.03 21.03 |
|
Історичний жанр та його різновиди |
||||
25 |
Історичний
жанр |
Створити композицію на історичні теми в техніці
грезайль на основі коричневого кольору (сепія). |
|
|
26 |
Міфологічний жанр |
Намалюй ілюстрацію на міфологічний античний сюжет, який зацікавив
тебе найбільше (художні мате ріали на вибір). |
|
|
27 |
Міфи рідного
краю |
Створи скульптурний образ міфологічного
персонажа українських легенд, міфів
(солоне тісто, глина або пластилін на вибір ) |
|
|
28 |
Релігійний
жанр |
Колективна робота – мозаїчна композиція
на теми: «Створення світу», «Райський
сад», «Ковчег Ноя», «Вавілонська
вежа»(аплікація з паперу) |
|
|
29 |
Фреска й вітраж
у культових спорудах |
Створи ескіз вітража на релігійний
сюжет або вікна-рози для храму (олівець, акварель, чорний фломастер).) |
|
|
30 |
Батальний
жанр. |
Намалюй композицію в батальному жанрі на сюжет історичної події, яку
вивчали на уроках історії (пастель або інші графічні матеріали). Дай назву
своїй картині. |
|
|
31 |
Битва на морі |
Намалюй композицію «Битва на морі»(акварель). |
|
|
32 |
Жанри об’єднуються |
Обери провідний жанр композиції та виконай роботу, в якій також присутні
ознаки інших жанрів (художні матеріали та техніка на вибір). |
|
|
33 |
Моя країна -Україна |
Колективна робота.
Створіть декоративнее панно «Моя країна –Україна» в певному жанрі образотворчого
мистецтва (гуаш, колаж). Використайте образи-символи нашої країни. |
|
|
34 |
Урок систематизації та узагальнення вивченого матеріалу. Підсумковий урок. |
|
|
7
КЛАС
Складено відповідно
до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України
(наказ МОН України від 20.07.2015 № 777): Образотворче мистецтво.
Програма для учнів 5–7 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Підручник: Образотворче мистецтво. 7 клас
Федун. Чорна 2015
№ з/п |
Тема уроку |
Орієнтовні творчі завдання |
Дата 7А 7Б |
Примітка |
|
|||||
Розділ
1. Образотворче мистецтво в нашому житті Тема
1. Архітектура |
|
|||||||||
1 |
Архітектура та її види. Створення графічного ескізу архітектури архітектурної споруди за вибором учня |
03.09 |
01.09 |
|
|
|||||
2 |
Будинок та інтер'єр. Створення ескізу кутового інтер’єру дитячої кімнати |
10.09 |
08.09 |
|
|
|||||
3 |
Інтер’єр у житті людини. Створення ескізу сучасного інтер’єру громадського інтер’єру |
17.09 |
15.09 |
|
|
|||||
4 |
Екстер’єр –
обличчя будинку. Зображення сучасного будинку у кутовій перспективі |
24.09 |
22.09 |
|
|
|||||
5 |
Вулиці, що творять образ
міста. Виконання міського
пейзажу з однією точкою сходу на тему «Міська вулиця» з передачею лінійної та
повітряної перспективи за уявою |
01.10 |
29.09 |
|
|
|||||
6 |
Архітектурні пам’ятки України. Створення живописної композиції на одну із
тем «Старовинна фортеця», «Замкова гора», «Храми рідного краю»… Світові
шедеври архітектури.
Виконання лінійної замальовки най вражаючої архітектурної споруди |
08.10 |
06.10 |
|
|
|||||
7 |
Особливості ландшафтної
архітектури. Створення
рельєфної композиції «Мій парк» |
15.10 |
13.10 |
|
|
|||||
Тема
2. Види декоративно-прикладного мистецтва |
||||||||||
8. |
Види декоративно-прикладного мистецтва. Створення календаря «Від
свята до свята» сторінки якого міститимуть композиції з тем народних
календарно-обрядових свят. |
22.10 |
20.10 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
9 |
Барвисте диво українського
народного розпису.
Створення ескізу власного настінного декоративного розпису в петриківському
стилі |
05.11 |
03.11 |
|
|
|||||
10 |
Вишивка — невмирущий оберіг. Виконання ескізу традиційного одягу з вишитими оберегами |
12.11 |
10.11 |
|
|
|||||
11 |
Чарівне мереживо витинанки. Виконання у техніці витинанки «Дерево роду»
(«Вазон») |
19.11 |
17.11 |
|
|
|||||
12 |
Лялька-мотанка — берегиня роду. Виготовлення ляльки мотанки |
26.11 |
24.11 |
|
|
|||||
|
|
|||||||||
13 |
Народна іграшка — пам’ять
нації. Виготовлення народної іграшки за мотивами керамічних іграшок |
03.12 |
01.12 |
|
|
|||||
14 |
Вертеп: мистецтво народжене
вірою. Виготовлення персонажів
різдвяного вертепу |
10.12 |
08.12 |
|
|
|||||
15 |
Декоративно-прикладне
мистецтво в нашому житті |
17.12 |
15.12 |
|
|
|||||
16 |
Урок узагальнення
та систематизація знань. Підсумковий урок |
24.12 |
22.12 |
|
|
|||||
№ |
Тема
і зміст уроку |
Дата |
Примітка |
|||
Розділ
2. Мистецтво: традиції та сучасність. Дизайн Тема
3. Дизайн і його види |
||||||
|
Гармонія, контраст і виразність у графічному
дизайні. Створити емблему
навчальних кабінетів школи |
12.01 |
|
|||
|
Промисловий дизайн як обличчя епохи. Сконструювати та естетично оформити
підставку для олівців і ручок. |
19.01 |
|
|||
|
Арт-дизайн — високе мистецтво сучасності. створення ескізу речей побуту у вигляді об’єктів арт-дизайну |
26.01 |
|
|||
|
Біоніка як джерело ідей промислового дизайну. Виконати проектний
ескіз транспортного засобу або побутової техніки. |
02.02 |
|
|||
|
Рекламний дизайн. Створити ескіз рекламного плакату художніх
матеріалів або концертної афіші. |
09.02 |
|
|||
|
Графіті — мистецтво вулиць. Створити ескіз напису вашого імені у стилі
мистецтва графіті, за допомогою літер передаючи власний характер, уподобання,
суть власного «Я». |
16.02 |
|
|||
|
Монограма — літери, що говорять про тебе. Створення власної монограми. |
23.02 |
|
|||
|
Малюнок, літера, шрифт у
графічному дизайні Виконання ескізу плакату
вітальної листівки до 8 Березня. |
02.03 |
16.03 |
|||
|
Сучасний дизайн та імідж людини. Створення
ескізів сучасного жіночого чи чоловічого костюму із використанням народних
мотивів, створення ескізу аксесуарів з народними мотивами |
09.03 |
23.03 |
|||
|
Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі? Виконати
дизайн-проект «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді». |
16.03 |
30.03 |
|||
|
Зачіска — краса і стиль, що створює дизайнер. Виконання начерків художнього моделювання зачіски для створення
індивідуального стилю людини. |
30.03 |
|
|||
|
Створюємо власний імідж.з допомогою виражальних засобів, притаманних для
мистецтва дизайну, відобразити своє бачення образу сучасного підлітка. |
06.04 |
|
|||
|
Дизайн інтер’єру. Розпис писанок. |
13.04 |
|
|||
|
Дизайн інтер’єру. Виготовлення Великодніх композицій для оздоблення
інтер’єру. |
20.04 |
|
|||
|
Ландшафтний дизайн як засіб
організації середовища. Створення
макету парку «сад моєї мрії» |
27.04 04.05 |
|
|||
|
Країна фестивалів. Макет головної нагороди фестивалю кубку
(ліплення), пам’ятної статуетки. |
11.05 |
|
|||
|
Футуристичний дизайн – погляд
в майбутнє. Ескіз проекту
«Вулиця майбутнього», «Транспорт ХХХ століття». |
18.05 |
|
|||
|
Урок систематизацї
та узагальнення вивченого матеріалу. Підсумковий урок. |
25.05 |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар