29 березня 2022

Календарне-тематичне планування навчального матеріалу з мистецтва 1- 4 класи та образотворчого мистецтва 5 - 7 класи 2021-2022 н.р.

 

1 клас

МИСТЕЦТВО

 1 семестр

До підручника: Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило.  Мистецтво. 1 клас. – Київ: «Генеза», 2018. – 144 с. : іл.

 

 уроку

Тема уроку,

практична робота

Орієнтовний зміст

Дата

 

Примітка

 

1

Перший раз у перший клас.

 

Організація робочого місця. Матеріали та інструменти, якими працюють художники. Крапка, ліні як засоби створення образів. Виконання ліній-образів, різних за характером: малювання шкільного дзвоника або рюкзак.

02.09

 

 

2

Мої друзі.

Лінії: пряма, ламана, крива. Малювання подарунка другові (подрузі) за допомогою різних ліній.

09.09

 

3

Моє дозвілля

Контур. Малювання різними лініями. Складання казки за серією малюнків.

16.09

 

 

4

Світ навколо тебе.

Розташування малюнка на аркуші паперу. Виконання простих за формою предметів. Малювання композиції «Квіткова галявина»

23.09

 

5

Мій ляльковий світ.

Настрій у мистецьких творах. Малювання композиції «Святковий феєрверк у ляльковому місті» або «Подорож містом» мультф. «Незнайко в Сонячному місті»

30.09

 

 

6

Дитячі захоплення

Формат. Малювання довомашини, використовуючи різні форми.

07.10

 

 

7

Осінній ярмарок.

Правила роботи з ножицями. Аплікація. Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Виконання аплікації «Урожай»

21.10.

 

 

8

Моя Україна багата й гостинна.

Робота з природними матеріалами. Правила роботи з пластиліном. Ліплення казкових персонажів.

04.11

 

 

 

9

Краса рідної землі.

Кольори: основні та похідні. Палітра. Способи утворення похідних кольорів. Зображення природи, роздмухуючи плями («Кольорові метелики»)

11.11

 

 

10

Веселкові дивограй.

Ознайомлення зі кольорами веселки (спектральними кольорами) та їх послідовністю. Заповнення площини аркуша зображенням. Створення композиції «Кольори веселки»

18.11

 

 

11

Різні барви у природи.

Кольори: теплі та холодні. Виконання композиції «Будинок для Осені» або «Крижана оселя Зими»

25.11

 

 

12

Зимові ритми.

Ритм. Колективна робота: вирізання з паперу сніжинок, створення зі сніжинок прикраси у певному ритмі.

02.12

 

 

13

Святкові перетворення.

Кольори: світлі й темні. Розбіл і замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів. Малювання кумедного сніговичка. Колективне створення композиції «Танок сніговиків»

09.12

 

14

Зимові свята.

Спробуй намалювати новорічну красуню відбитками пальчиків. Учись послідовно зображувати ялинку. виконання композиції «Новорічна линка»

16.12

 

 

15

Радійте! Свято йде!

Створення різдвяної листівки.

23.12

 

 

 

Підсумковий урок.

Узагальнення та систематизація знань учнів.

 

Тема уроку

2 семестр Орієнтовний зміст

Дата

 

Приміт-ка

16.

Мандри Країною Мистецтв.

Цирк. Циркова афіша. Створення аплікації веселого циркового клоуна (кольоровий папір).

13.01

 

 

17.     

Зустріч з театром.

Ляльковий театр. Театральна лялька. Малювання ляльки до казки «Лисичка , Котик і Півник» (фломастери або кольорові олівці).

20.01

 

 

18.     

Чарівник балету.

Сценічні костюми. Створення сценічних костюмів для балету та малювання їх за шаблонами (фломастери або кольорові олівці).

27.01

 

 

19.     

Балет-казка.

Грим акторів. Створення образів казкових гномів (за власним задумом) (гуаш, акварель

03.02

 

 

20.     

Веселий мандрівник на оперній сцені.

 

Декорації. Створення декорації до опери-казки «Плесканчик» (акварельні фарби).

10.02

 

 

 

21.     

Веселий мандрівник у театрі та кіно.

Ляльководи. Створення з пластиліну одного з персонажів казки «Колобок» для лялькового театру (пластилін).

17.02

 

 

22.     

Казкові розповіді.

Художники-мультиплікатори. Перегляд: мультфільм «Потяг у казку» із серії «З любов’ю до дітей». Малювання або ліплення одного з героїв казки «Івасик-Телесик» (матеріали за вибором)

24.02

 

 

23.     

Казкові розповіді..

Вибір положення аркуша залежно від зображення. Малювання первоцвітів (гуаш)

03.03

 

 

24.     

Краса і здоров’я.

Теплі кольори. Натюрмотр. Створення смачної і корисної композиції за власним задумом та зразком (матеріали за вибором).

10.03

 

 

25.     

Великодні дива.

Візерунки на писанках. Створення Великодніої писанки або ескізу писанки за зразком чи власним задумом ( матеріали за вибором

17.03

 

 

26.     

Народна творчість.

Вишиванка. Орнамент. Створення орнаменту для розпису чашки (акварельні фарби).

31.03

 

 

27.     

Народні інструменти та іграшки.

Українські народні іграшки. Свищики. Ліплення і прикрашання весняної іграшки-свищика (пластилін).

07.04

 

 

28.     

Митці-професіонали.

Скульптори. Ліплення котика (пластилін або солоне тісто).

14.04

 

 

29.     

Створюємо красу.

Кольори: світлі й темні. Розбіл і замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів. Малювання гілочки яблуні (тонований папір, гуаш).

21.04

 

 

30.     

До вершини майстерності.

Створення чарівного птаха на калині, прикрашання його яскравими візерунками (акварель).

28.04

 

 

31.     

Мистецька подорож до Європи.

Сувеніри. Створення українського сувеніру (матеріали за вибором).

 

05.05

 

 

32.     

Мистецька подорож до Європи.

12.05

 

33.     

Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та

Барвика. Узагальнення і систематизаія знань учнів. (с103)

19.05

 

34.     

Підведення підсумків. Узагальнення і систематизація знань учнів.

26.05

 

 

2 КЛАС

Календарний план складено відповідно до навчальної програми з Мистецтва. За підручником: Л. Масол., О. Гайдамаки., О. Колотило Мистецтво: підручник для   2 кл. загальноосвітніх навч. закладі

1 семестр

№ уроку

Тема уроку,

практична робота

Дата

А                Б

Примітка

1

Прощавай, веселе літечко! Живопис. Організація робочого місця. Утворення похідних кольорів. Пейзаж. Створення пейзажу «Яскраві спогади про літо»(акварель,гуаш).

03.09

 

     2

Звуки та кольори природи. Лінія горизонту. Композиція «Осіннє чудо-дерево»

10.09

 

 

3

Осінні перетворення

Колорит.Монотипія. Композиція «Осінні квіти»

17.09

 

 

4

Хмарки-чарівниці,невтомні мандрівниці

Експеременти з кольором. Композиція «Хмаринки-мандрівниці»

24.09

 

 

5

Ритми осіннього дощу

Графіка. Штрих. Малювання кол.олівцями «Грибок під дощем»

01.10

 

 

6

Про що розповів натюрморт

Натюрморт. Композиційний центр. Малювання натюрморту з кавуна та фруктів

08.10

 

 

7

Про що розповів натюрморт. Правила роботи з пластиліном. Ліплення овочів.

Ліплення «Веселі овочі»(пластилін,солоне тісто).

15.10

 

8

Троїсті музики

Створення візерунка для прикрашання цимбал

(різні художні техніки)

22.10

 

 

9

Як сопілка флейтою стала. Основні засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма) Зображення кольоровими лініми.

05.11

 

 

10

Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси

Силует. Силуетна композиція «Бережіть птахів!»

12.11

 

 

 

11

Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси

Зображення силуету котика(крупа,клей)

19.11

 

 

12

Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси

Малювання казкового лісу, роздмухуючи плями(акварель,трубочки для соку).

26.11

 

 

13

Зимові свята

Створення рамки для фотографії із зображенням морозних візерунків(восковий олівець та акварельні фарби).

03.12

 

 

14

Зимові свята

Витинанка.Створення і прикрашання різдвяного леп-бука

10.12

 

 

15

Зимові етюди

Композиція «Зимові етюди»(воскові олівці та акварельні фарби).

17.12

 

 

16

Підсумковий урок.

Узагальнення та систематизація знань.

 

24.12

 

 

3 КЛАС

Календарний план складено відповідно до навчальної програми з  мистецтва. Календарне планування НУШ "Мистецтво 3 клас" за підручником Л.М. Масол, О.В. Гайдамака

 

№ уроку

Тема уроку,

практична робота

Дата

А                 Б

Примітка

 

Мистецькі мандри .

 

1

Лясолька і Барвик у Країні Мистецтві. Ілюстрація. Вибір формату картини. Створення ілюстрації до своєї казки про Країну Мистецтв.

03.09

06.09

 

 

2

Портретна галерея. Портрет. Створення портрету свого улюбленого персонажу із казки «Пригоди Буратино» (акварель)

10.09

13.09

 

 

3

Ліричні персонажі. Композиція. Зображення фігури людини на повний ріст. Створення портрету казкового героя/героїні на повний ріст.

17.09

20.09

 

 

4

Людина і природа - єдині. Контрасти і відтінки кольорів. Правила композиції. Створення морського пейзажу. (акварель)

24.09

27.09

 

 

5

Людина і природа – єдині. Композиційний центр картини. Створення осіннього пейзажу (Техніка за вибором) (акварель)

01.10

04.10

 

 

6

Дружба та братство – найбільше багатство. Скульптура. Фактура. Правила роботи з пластиліном. Ліплення песика (пластилін) 

08.10

11.10

 

 

7

Дружба та братство – найбільше багатство. Зображення веселого друга – папуга або собачки ( на вибір) (акварель)

15.10

18.10

 

 

8

Героїзм у мистецтві. Книжкові ілюстрації. Буквиця. Створення декоративної літери: буквиці (матеріали на вибір)

22.10

01.11

 

 

9

Богатирі в мультиплікації. Художники-мультиплікатори. Створення портрета Котогорошка на смужці паперу. (матеріали за вибором)

05.11

 

08.11

 

 

 

10

Козацькому роду – нема переводу. Кругла скульптура і рельєф. Перегляд: мультфільм із серіалу «Козаки» (фрагмент) Зображення одного з козаків – герої мультфільму(кольорові олівці, фламастери)

12.11

 

15.11

 

 

 

11

Козацькому роду – нема переводу. Кругла скульптура і рельєф. Створення сувеніру-магніта з веселим козаком. (солоне тісто або глина, гуаш)

19.11

 

22.11

 

 

 

12

Наша слава, краса і велич. Симетрія Горельєф і барельєф. Створення барельєфу «Дерево життя»(картон, пластилін)

26.11

 

29.11

 

 

 

13

Новорічний калейдоскоп. Створення новорічної листівки з листівки з витинанкою або Різдвяно-новорічного скрапбукінгу(декорованого альбому) (кольоровий папір)

03.12

06.12

 

 

14

Новорічний калейдоскоп. Новорічні іграшки. Візерунок та орнамент. Створення візерунка або орнаменту для новорічної кульки (олівець, клей ПВА)

10.12

 

13.12

 

 

 

15

Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизаія знань учнів

17.12

 

20.12

 

 

 

16

Підсумковий урок. (кольорові олівці, фламастери)

Узагальнення та систематизація знань.

24.12

 

 

 

 

 

 

Фантастичні та комічні персонажі  в мистецтві.

 

17.     

Мандрівка у світ фантастики. Створення роботи з простих форм для комп’ютерної гри (кольорові олівці)

14.01

10.01

 

 

18.     

Мандрівка у світ фантастики. Створення композиції « Політ Карлсона над містом» (кольорові олівці й фломастери)

21.01

17.01

 

 

19.     

Чарівні дива. Намалювати або створити з кольорового паперу крижаний палац Снігової Королеви.

28.01

24.01

 

 

20.     

Чарівні дива. Намалювати фантастичний будинок, який буде позитивно впливати на здоров’я своїх мешканців завдяки гармонії(злагодженому поєднані) форм і краси оздоблення.(кольорові олівці й фломастери)

04.02

31.01

 

 

21.     

У світі реального та уявного. Контрастні кольори. Намалюй фантастичну тварину(гуаш)

11.02

07.02

 

 

22.     

У світі реального та уявного. Виліпити іграшку – фантастичну тваринку. (пластилін, солоне тісто, глина)

18.02

14.02

 

 

23.     

Картинки з вистави. Намалювати (зліпити) фантастичного персонажа з мультфільму.

25.02

21.02

 

 

24.     

Картинки з вистави. Створи фантастичний натюрморт. (гуаш)

04.03.

28.02

18.03

14.03

 

25.     

Фантастичні пригоди у Країні Див. Створи декоративний натюрморт «Запрошення до чаю» (кольорові олівці й фломастери)

11.03

12.03 За

07.03

25.03

21.03

 

26.     

Політ фантазії. Намалювати фантастичний космічний пейзаж. (гуаш)

18.03

14.03

01.04

28.03

 

 

27.     

Гумор у мистецтві. Створи веселого школярика або школярку(кольорові олівці й фломастери). Прийом перебільшення, притаманні шаржу.

01.04

28.03

 

 

28.     

Гумор у мистецтві. Комікси. Намалювати картинки про лінивого Гриця.

08.04

04.04

 

 

29.     

Ляльки – іграшки у житті та мистецтві. Намалювати ляльку ЛОЛ- сюрприз. (кольорові олівці й фломастери)

15.04

11.04

 

 

30.     

Ляльки – іграшки у житті та мистецтві. намалювати свою улюблену іграшку(кольорові олівці й фломастери)

22.04

29.04

 

 

 

31.     

Мистецька подорож до Європи. Створення пальчикових ляльок. Симетрія

06.05

18.04

 

 

32.     

Мистецька подорож до Європи. Ліплення морозива, тортика з морозива (пластилін)

13.05

16.05

 

 

33.     

Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизаія знань учнів

20.05

23.05

 

 

34.     

Підсумковий урок.

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

27.05

30.05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

4 1 семестр

з/п

Тема уроку

Дата

                А       Б

Примітка

1

Ми діти твої, Україно!

Використання правил культури роботи, гігієни і техніки безпеки під час художньо-творчої діяльності. Зображення багатопланової композиції з  просторової композиції (пейзаж)

Милуємося красою землі. Пейзаж «Смачний урожай»

Ст. 6-7

 

07.09

02.09

 

 

         

2

Дослідження довкілля, фіксація і використання спостережень із власного досвіду для створення художніх образів. Колективне виконання творчого задуму. Оцінювання і самооцінювання у колективній творчості.Милуємося красою землі. Колективна композиція «Збережи дерева – зелені легені планети!»

С.10-11

14.09

09.09

 

3

Жанри образотворчого мистецтва. Використання різних засобів образотворчої виразності для створення  образів у натюрморті.  

Мистецтво крізь віки. Натюрморт «Моя чашка»

С.14-15

21.09

16.09

 

 

4

Вільне користування  графічними, живописними інструментами та  матеріалами під час художньо-творчої діяльності в різних художніх техніках.

Мистецтво крізь віки. Натюрморт «Святковий стіл»

С.19-20

28.09

23.09

 

5

Самопізнання і самовираження в художньо-творчій діяльності. Конструювання з природного матеріалу. Види орнаментів за змістом та застосуванням. Мистецтво та здоров’я.  «Петриківський розпис за допомогою овочів та фруктів»

С.22-23

05.10

30.09

 

 

6

Використання видів мистецької діяльності та власних уподобань для задоволення та поліпшення емоційного стану. Використання творів різних видів мистецтва для задоволення та поліпшення власного емоційного стану.Мистецтво та здоров’я. Колаж «Веселі мандрівки»

С.26-27

12.10

07.10

 

 

7

Сприймання синтетичних образів. Створення синтетичного художнього образу.У дружньому слов’янському колі. Аплікація «Моє місто»

С.30-31

19.10

21.10

 

 

8

Дослідження довкілля, фіксація і використання спостережень із власногодосвіду для створення художніх образів.

У дружньому слов’янському колі. Пейзаж «Місто на березі Дніпра»

С.34-35

02.11

04.11

 

 

9

Зображення багатопланової композиції.  Бачення (при спрямуванні вчителя) недоліків у своїй роботі та виправляння їх.У гостину до угорців, румунів і молдован. Пейзаж «Карпати»

С.38-39

09.11

11.11

 

 

10

Поняття про мистецтво архітектури. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва . На гостину до угорців, румунів і молдован. Симетрія та асиметрія «Чарівний ліхтарик»

С.42-43

16.11

 

18.11

 

 

11

Самопізнання через сприймання творів мистецтва. Види орнаментів за змістом та застосуванням.

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків. Аплікація «Національний орнамент».

 

С.46-47

23.11

25.11

 

12

Дослідження довкілля. Проведення паралелей між явищами довкілля і художніми образами в різних видах мистецтва.Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків. Аплікація « Мозаїка»

С.50-51

30.11

 

02.12

 

13

Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних творами. Робота з найпростішими джерелами інформації.Підсумковий урок «Я знаю та вмію»

С.52-55

07.12

09.12

 

14

Порівняння сюжетів, вчинків тощо персонажів творів з життєвими ситуаціями. Сприймання творів різних видів мистецтва. Ілюстрація «Зимова казка»

 

 

14.12

 

16.12

 

15

Прикрашання місця, де навчається, живе.Аплікація «Новорічні прикраси»

 

21.12

 

23.12

 

16

Підсумковий урок.

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Тема уроку

2 семестр

Дата

                А       Б

Примітка

 

Інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках образотворчого мистецтва.

 Подорож до Німеччини та Австрії. Створення моделі годинника (техніка за вибором). (Природні матеріали, кольоровий папір.) (с.56-57)

 

11.01

 

 

 Подорож до Німеччини та Австрії. ( Продовження) Виліплення ляльки одним зі способів ліплення (пластилін чи глина). Додавання деталей одягу (тканина або папір). (с. 160-61)

 

18.01

 

 

Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв. Створення листівки «Вітання з Парижа», використовуючи знайомі техніки (воскові олівці, акварель чи гуаш)  (с. 64-65)

 

25.01

 

 

 Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв.(Продовження) Створення малюнка до чарівної казки (монотипія, гуаш). Перетворення  плями в образи. (с. 68-69)

 

01.02

 

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії. Створення ескізу дитячого костюма до карнавалу (олівці, фломастери) (с. 72-73)

 

08.02

 

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії. Створення яскравої карнавальної маски (аплікація). (с.72-73)

 

15.02

 

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії. (Продовження) Передача енергії танцю теплими кольорами. Створення композиції «Запальний іспанський танець» (акварель).(с. 76-77)

 

22.02

 

 

Скандинавія – суворий і загадковий край. Створення пейзажу «Північне сяйво» в холодній кольоровій гамі (монотипія, акварель, гуаш) (с. 80-81)

 

01.03

15.03

17.03

 

Скандинавія – суворий і загадковий край. (Продовження) Створення безпредметної композиції з кіл і ліній (штампування, гуаш). Передача у ній радісного настрою.   (с. 84-85)

 

15.03

22.03

24.03

 

Мистецькі візерунки з теплих країв. Створи рельєф з баранцем (пластилін). (с.88-89)

 

29.03

 

 

Мистецькі візерунки з теплих країв.  Створення рельєфного зображення «Лебідь» способом карбування - видавлюванням на фользі.  Техніка  чеканки. (с. 88-89)

 

05.04

 

 

 

 Мистецькі візерунки з теплих країв. (Продовження)   Створення малюноку для настінного розпису магазину іграшок, дитячого розважального центру, зоопарку за мотивами індійських розписів (білий або тонований папір, гуаш або фломастери). (с. 92-93)

 

12.04

 

 

 

Східні мотиви. Робота в парах. Виготовлення героїв казки Аладдіна та Жасмин з рухомими частинами
(кольоровий папір, фломастери, олівці)  (с. 96-97)

 

19.04

 

 

 Східні мотиви. (Продовження)  Виготовлення іграшки «Мій друг Дракоша» (деталі конструкторів Лего, побутові матеріали тощо).   ( с. 100-101)

 

26.04

 

 

Ритми і кольори Америки та Африки. Створення живописного зображення ведмедя-грізлі (гуаш).(с.104-105)

 

03.05

 

 

 

Ритми і кольори Америки та Африки (Продовження)  Малювання африканських тварин і птахів у декоративній манері тінга-тінга. (гуаш). Застосування стилізації (с.108-109)

 

10.05

 

 

Місто майбутнього. Колективний проєкт «Місто мрії». Малювання міста вашої мрії (олівці, фломастери, фарби - на вибір)   (с.112-113)

 

17.05

 

 

Місто майбутнього. Колективний проєкт «Місто мрії». Створення макета міста (техніка бріколаж,
матеріал - коробки, пластикова тара, конструктор Лего, старі побутові речі тощо.
с. 113)

 

24.05

 

 

Повторення та закріплення вивченого матеріалу. Перевір свої досягнення. Виставка творчих робіт. (с. 114-115)

 

31.05

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




















5 КЛАС

Складено відповідно до підручника: Железняк С.М., Ламонова О.В. Образотворче мистецтво : підручн. Для 5 - 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Генеза, 2014, відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 06.06.2012  № 664): Образотворче мистецтво. Програма для учнів 5–7 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

 

Тема  уроку

Зміст навчального

матеріалу

Дата

А    Б

Примітка

І СЕМЕСТР

 

Вступ. ЩО ТАКЕ МИСТЕЦТВО (3 год)

1.    

Види образотворчого мистецтва

Ознайомлення з видами візуальних (образотворчих) мистецтв, головними засобами виразності в них; надання пропедевтичних знань про художній образ

02.09

 

07.09

 

2.       2

 

2.

З чого починається картина.

Основи процесу створення живописних робіт. Поняття «формат». Правила обрання формату для майбутньої роботи

09.09

14.09

 

3.    

Як скомпонувати малюнок в образному форматі.

Поняття «композиція», закони та правила компонування зображення в обраному форматі. Актуалізація знань із правил обрання формату зображення відповідно до задуму

16.09

 

21.09

 

 

Розділ 1. ГРАФІКА (12 год)

4.    

Ботанічні замальовки.

Ознайомлення з поняттями «навчальний малюнок», «натура» . Уважне спостереження за природою як основа грамотного малювання з натури об’єктів природи

23.09

28.09

 

5.       5

5.

Графіка. Види графіки. Графічні техніки.

Актуалізація знань про графіку як вид образотворчого мистецтва. Види графіки. Графічні техніки виконання робіт. Техніка монотипії, виконання роботи у цій техніці

30.09

 

05.10

 

6.    

Лінія та силует у рисунку.

 

Актуалізація знань про основні засоби рисунка — лінію та силует. Види ліній. Роль лінії та силуету в графіці

Тематична робота.

07.10

 

12.10

 

7.    

Прийоми композиції.

Ознайомлення з основними прийомами композиції (ритм; симетрія, асиметрія; статика, динаміка; рівновага частин композиції, виділення сюжетно-композ. центра)

15.10

 

19.10

 

8.    

Що таке конструкція і пропорції.

 

Ознайомлення з поняттями «конструкція», «пропорції». Конструктивне аналізування предметів та визначення пропорцій

 

22.10

 

02.11

 

9.    

Світлотінь.

Передавання об’ємної форми предметів на площині засобами графіки. Поняття «світлотіньове моделювання форми»

05.11

 

09.11

 

10.     

Знайомство з перспективою, рисування куба і предметів прямокутної форми.

Поняття «перспектива». Види перспективи. Правила зображення куба та предметів прямокутної форми з урахуванням перспективних скорочень

12.11

 

16.11

 

 

11.     

Рисування предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми.

Правила зображення кулі, циліндра та предметів кулеподібної, циліндричної та складної форми з урахуванням перспективних скорочень

19.11

 

23.11

 

12.     

З чого складається книга. Ілюстрація.

Історичні витоки створення книг. Складові книги, голов-
ні засоби виразності в них. Робота художників над створенням книги

26.11

 

30.11

 

 

13.     

Художній шрифт.

Ілюстрація. Головні засоби виразності в ілюстраціях. Робота художників-ілюстраторів

03.12

07.12

 

14.     

Прикладна (ужиткова) графіка, її види. Ужиткова графіка.

Значення прикладної графіки у житті кожної людини. Поняття «художній шрифт», «буквиця». Види шрифтів, функції шрифтів. Роль шрифтів у створенні книги

Малюнок «Буквиця»

10.12

17.12

 

14.12

 

 

15.     

Урок систематизацї та узагальнення вивченого матеріалу. Підсумковий урок.

24.12

 

21.12

 

 

 

2 семестр

Тема уроку

Дата

 

 

Примітка

Завдання уроку

 

Орієнтовна тематика

 

 

Розділ 2. ЖИВОПИС

16

Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.

Створення імітації мозаїчного панно.

Метод штампування

 

 

 

17

18

Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні. Контраст. Колірний відтінок

Малювання натюрморту у теплій або холодній гамі кольорів.

 

Практична робота.

Створіть композицію підводного світу. (використовуємо хроматичні кольори)

 

 

 

 

 

19

Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль.

Створення композицію-спогад у теплому або холодному колориті.

 

 

 

20

Вплив світла на колір. Флористика.

Створення замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику.

 

 

 

21

Повітряна перспектива. Настрій.

Виконання пейзажної композиції за враженням.

 

 

 

 

Розділ 3. СКУЛЬПТУРА І ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ

МИСТЕЦТВО

22

Що таке скульптура. Види скульптури.

Створення об’ємного зображення кішки способом витягування форм з цілого кому.

 

 

 

23

Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією.

Створення рельєфної композиції «Букет».

 

 

 

 

 

24

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн

Створення ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа).

 

 

 

25

Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією.

Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня)

 

 

 

31.03

29.03

26

Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва.

Створення ескізу вишивки рушника

 

 

 

 

27

Українські писанки. Символічна мова писанок.

Створення ескізу великодньої писанки

 

 

 

 

28

Як стилізувати природні форми.

Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки

 

 

 

29

Народні промисли.

Створення декоративної кахлі

 

 

 

30

Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на                 

основі об’єднання елементів петриківського розпису.

 

Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко»)

 

 

 

 

Розділ 4. ПОЄДНАННЯ РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВ

 

31

Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі.

Створення декоративного панно «Клоун» (Обєдную)

 

 

 

 

 

 

32

Ляльковий театр. Види лялькового театру.

 

Створення пальчикової ляльки.   

 

 

 

33

Подорож до музею.

 

Відвідування музею або віртуальна подорож.

 

 

 

34

Урок систематизації та узагальнення вивченого матеріалу. Підсумковий урок.

 

 

 

 

6 КЛАС

Складено відповідно до підручника: О.В.Калініченко, Л.М.Масол. Образотворче мистецтво : підручн. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Х. : Сиция, 2014, - 224, іл.відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012  № 664): Образотворче мистецтво. Програма для учнів 5–7 класів загальноосвітніх навчальних           закладів.

 

з/п

Тема уроку

Творча робота

Дата

А   Б

Примітка

І СЕМЕСТР

            Розділ І. АНІМАЛІСТИЧНИЙ ЖАНР

 

1.       

Зародження анімалістичного жанру

 

 

Малювання графічними матеріалами «Первісні художники»

01.09

 

 

 

2

Форма і пластика тварин

Створення рельєфного зображення реальної або фантастичної тварини
«Тварини в скульптурі»

 

08.09

06.09

 

3

Образи тварин
у мистецтві (у живописі та ДПМ)

 

Малювання фарбами «Ілюстрування літературного твору»

 

 

15.09

13.09

 

Розділ II. ПЕЙЗАЖ

4

Широкі простори

Малювання олівцями «Пейзаж у графіці»

 

22.09

20.09

 

5

 

 

 

 


Гірський краєвид

 

 

 

 

 

 

 

Малювання пастеллю або крейдою  «Гірська країна»

 

 

 

 

 

29.09

27.09

 

 

6

Морська далечінь

Малювання аквареллю «Морський пейзаж у нюансному або контрастному колориті»

06.10

04.11

 

 

7

Міста і села в пейзажі

Створення декоративної композиції із застосуванням стилізації «Моє місто (село)»

13.10

11.10

 

 

8

Фантастичний

пейзаж

 

 

Аплікація з кольорового паперу «Галактичний пейзаж» («Фантастичне місто»)

 

20.10

18.10

 

 

Розділ III. ПОРТРЕТ

 

9

Різновиди портретів

Малювання аквареллю «Автопортрет» («Портрет літературного героя»)

03.11

01.11

 

 

10

Портрет у профіль

Створення рельєфу у вигляді камеї з пластиліну «Портрет однокласника»

10.11

08.11

 

 

 

11

Подвійний портрет

 

Малювання фарбами «Портрет моїх батьків

17.11

15.11

 

 

 

12

Груповий портрет

 

Створення групової скульптури з пластиліну «Портрет моїх друзів»

24.11

22.11

 

 

13

У колі сім’ї

Малювання аквареллю «Сімейний портрет у камерній атмосфері»

01.12

29.11

 

 

14

Автопортрет

Малювання олівцями та пастеллю «Мій автопортрет»

08.12

06.12

 

 

 

15

Дружній шарж

Карикатурне зображення однокласника для шкільної стіннівки графічними матеріалами «Я бачу тебе таким»

15.12

13.12

 

 

16

Урок систематизацї  та узагальнення вивченого

матеріалу. Підсумковий урок.

Перевірте свої досягнення Створення незвичними матеріалами колективної роботи «Пори року»

22.12

20.12

 

 

 

 

2 семестр

Тема уроку

 

Примітка

 

 

Тема уроку

Практичне завдання

 

   Дата

Побутовий жанр

   

16

Сюжети картин побутового жанру

Намалюй інтерєр казкового палацу у фронтальному розташуванні ( кольорові олівці).

 

 

17

 

Домашній інтерєр

Намалюй кутовий інтер’єр своєї кімнати або кухні.

 

 

18

Танці та спорт

Створи круглу скульптуру чи рельєф танцівниці або спортсмена в русі (пластилін)

 

 

19

На відпочинку

Намалюй композицію побутового жанру Тематика на вибір: «Свято», «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень» (гуаш).

 

 

Натюрморт

20

 

Чарівний світ речей

Створи  власну декоративну композицію ( кольоровий, тонований, фактурний папір).

 

 

21

Старовинний натюрморт

Намалюй натюрморт за мотивами голландських майстрів

 

 

22

Сервірований стіл

Намалюй натюрморт  із посудом (графітний олівець).

 

 

23

Атрибути мистецтва

Намалюй урочистий натюрморт із атрибутами мистецтва (акварель).

17.03

14.03

 

24

Квітковий натюрморт

Намалюй ліричний квітковий натюрморт ( акварель).

24.03

21.03

 

Історичний жанр та його різновиди

25

Історичний жанр

Створити композицію на історичні теми в техніці грезайль на основі коричневого кольору (сепія).

 

 

26

Міфологічний жанр

Намалюй ілюстрацію на міфологічний античний сюжет, який зацікавив тебе найбільше (художні мате ріали на вибір).

 

 

27

Міфи рідного краю

Створи скульптурний образ міфологічного персонажа українських  легенд, міфів (солоне тісто, глина або пластилін на вибір )

 

 

28

Релігійний жанр

Колективна робота – мозаїчна композиція на  теми: «Створення світу», «Райський сад», «Ковчег  Ноя», «Вавілонська вежа»(аплікація  з паперу)

 

 

29

Фреска й вітраж у культових спорудах

Створи ескіз вітража на релігійний сюжет або вікна-рози для храму (олівець, акварель, чорний фломастер).)

 

 

30

Батальний жанр.

 

Намалюй композицію в батальному жанрі на сюжет історичної події, яку вивчали на уроках історії (пастель або інші графічні матеріали). Дай назву своїй картині.

 

 

31

Битва на морі

 Намалюй композицію  «Битва на морі»(акварель).

 

 

32

Жанри об’єднуються

Обери провідний жанр композиції та виконай роботу, в якій також присутні ознаки інших жанрів (художні матеріали та техніка на вибір).

 

 

33

Моя країна -Україна

Колективна робота. Створіть декоративнее панно «Моя країна –Україна» в певному жанрі образотворчого мистецтва (гуаш, колаж). Використайте образи-символи нашої країни.

 

 

34

Урок систематизації та узагальнення вивченого матеріалу. Підсумковий урок.

 

 


7 КЛАС

Складено  відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 20.07.2015  № 777): Образотворче мистецтво. Програма для учнів 5–7 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Підручник: Образотворче мистецтво. 7 клас  Федун. Чорна 2015

з/п

Тема уроку

 

 

Орієнтовні

творчі завдання

 

Дата

   

  

Примітка

 

 

Розділ 1. Образотворче мистецтво в нашому житті

Тема 1. Архітектура


 

1

Архітектура та її види. Створення графічного ескізу архітектури

архітектурної споруди за вибором учня

03.09

01.09

 

 

2

Будинок та інтер'єр. Створення ескізу кутового інтер’єру

дитячої кімнати

 

10.09

08.09

 

 

3

Інтер’єр у житті людини. Створення ескізу сучасного інтер’єру

громадського інтер’єру

17.09

15.09

 

 

4

Екстер’єр – обличчя будинку. Зображення сучасного будинку у кутовій перспективі

 

 

24.09

22.09

 

 

 

 

5

Вулиці, що творять образ міста. Виконання міського пейзажу з однією точкою сходу на тему «Міська вулиця» з передачею лінійної та повітряної перспективи за уявою

01.10

29.09

 

 

6

Архітектурні пам’ятки України. Створення живописної композиції на одну із тем «Старовинна фортеця», «Замкова гора», «Храми рідного краю»… Світові шедеври архітектури. Виконання лінійної замальовки най вражаючої архітектурної споруди

 

 

08.10

06.10

 

 

7

Особливості ландшафтної архітектури. Створення рельєфної композиції «Мій парк»

 

15.10

13.10

 

 

Тема 2. Види декоративно-прикладного мистецтва

8.

 Види декоративно-прикладного мистецтва. Створення календаря «Від свята до свята» сторінки якого міститимуть композиції з тем народних календарно-обрядових свят.

 

 

 

 

22.10

20.10

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

Барвисте диво українського народного розпису. Створення ескізу власного настінного декоративного розпису в петриківському стилі

05.11

 

03.11

 

 

10

Вишивка — невмирущий оберіг. Виконання ескізу

традиційного одягу з вишитими оберегами

12.11

 

10.11

 

 

11

Чарівне мереживо витинанки. Виконання у техніці витинанки «Дерево роду» («Вазон»)

19.11

17.11

 

 

12

  Лялька-мотанка — берегиня роду. Виготовлення ляльки мотанки

26.11

 

24.11

 

 

 

 

 

13

Народна іграшка — пам’ять нації. Виготовлення народної

іграшки за мотивами керамічних іграшок

03.12

 

01.12

 

 

14

Вертеп: мистецтво народжене вірою. Виготовлення персонажів різдвяного вертепу

10.12

08.12

 

 

15

Декоративно-прикладне мистецтво в нашому житті

17.12

 

15.12

 

 

16

Урок узагальнення та систематизація знань. Підсумковий урок

 

24.12

22.12

 

 

 

Тема і зміст уроку

Дата

 

Примітка

 

Розділ 2. Мистецтво: традиції та сучасність. Дизайн

Тема 3. Дизайн і його види

 

 

Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні. Створити емблему навчальних кабінетів школи

12.01

 

 

Промисловий дизайн як обличчя епохи. Сконструювати та естетично оформити підставку для олівців і ручок.

19.01

 

 

Арт-дизайн — високе мистецтво сучасності.

створення ескізу речей побуту у вигляді об’єктів арт-дизайну

26.01

 

 

Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.

Виконати проектний ескіз транспортного засобу або побутової техніки.

02.02

 

 

Рекламний дизайн. Створити ескіз рекламного плакату художніх матеріалів або концертної афіші.

09.02

 

 

Графіті — мистецтво вулиць. Створити ескіз напису вашого імені у стилі мистецтва графіті, за допомогою літер передаючи власний характер, уподобання, суть власного «Я».

16.02

 

 

Монограма — літери, що говорять про тебе. Створення власної монограми.

23.02

 

 

Малюнок, літера, шрифт у графічному дизайні

Виконання ескізу плакату вітальної листівки до 8 Березня.

02.03

16.03

 

Сучасний дизайн та імідж людини. Створення ескізів сучасного жіночого чи чоловічого костюму із використанням народних мотивів, створення ескізу аксесуарів з народними мотивами

09.03

23.03

 

Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі?

Виконати дизайн-проект «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді».

16.03

30.03

 

Зачіска — краса і стиль, що створює дизайнер.

Виконання начерків художнього моделювання зачіски для створення індивідуального стилю людини.

30.03

 

 

Створюємо власний імідж.з допомогою виражальних засобів, притаманних для мистецтва дизайну, відобразити своє бачення образу сучасного підлітка.

06.04

 

 

Дизайн інтер’єру. Розпис писанок.

13.04

 

 

Дизайн інтер’єру. Виготовлення Великодніх композицій для оздоблення інтер’єру.

20.04

 

 

Ландшафтний дизайн як засіб організації середовища. Створення макету парку «сад моєї мрії»

27.04

04.05

 

 

Країна фестивалів. Макет головної нагороди фестивалю кубку (ліплення), пам’ятної статуетки.

11.05

 

 

Футуристичний дизайн – погляд в майбутнє. Ескіз проекту «Вулиця майбутнього», «Транспорт ХХХ століття».

18.05

 

 

Урок систематизацї та узагальнення вивченого матеріалу. Підсумковий урок.

25.05

 

Немає коментарів:

Дописати коментар