Тема:Аналіз графічного складу зображень на кресленні. Побудова паралельних та перпендикулярних прямих. Поділ відрізків та кутів на частини.
Мета: Навчальна- Сформувати в учнів знання про умови аналізу графічного складу зображень на кресленні.- навчитись аналізувати графічний склад предметів відповідно до їх форми.Виховна- виховувати самостійність ,наполегливість, відповідальне ставлення до роботи. Розвиваюча- розвивати уміння аналізувати форми предметів, розвивати просторове мислення ,увагу, пам"ять.
Хід уроку
І.Організаційна частина. Організація і перевірка готовності учнів до роботи, створення позитивної емоційної атмосфери.
ІІ. Перевірка раніше вивченого матеріалу. 1.Які типи ліній ви знаєте? 2. Яку лінію називають суцільною товстою основною? Якої товщини вона повинна бути? 3. Яку лінію називають штриховою? Де її використовують? 4. Яке призначення штрихпунктирної лінії? 5. Якою лінією на розгортці показують лінію згину?
IV.Викладення нового матеріалу. Аналіз графічного складу зображення
Контури зображень предметів на кресленнях являють собою плоскі фігури, утворені прямолінійними та криволінійними відрізками. Прямолінійні відрізки можуть зображувати сторони різних геометричних фігур і бути паралельними, перпендикулярними чи утворювати між собою різні куги. Криволінійні відрізки , як ви вже знаєте, найчастіше є дугами кіл.
Побудова фігури контура
зображення на кресленні зводиться до виконання окремих геометричних побудов.
Кожна геометрична побудова визначає взаємне положення кількох елементів контура
зображення. Найчастіше на кресленнях виконують побудову геометричних фігур,
поділ відрізків прямих, кутів і кола на рівні частини, побудову відрізків
прямих при заданому їх взаємному розміщенні. Деякі з цих побудов вам уже відомі
з уроків математики (наприклад, побудова геометричних фігур), тому в цьому
підручнику вони не розглядаються. Пізніше ви ознайомитесь з деякими більш
складними побудовами.
Перш ніж почати виконувати креслення, треба з'ясувати, які геометричні побудови слід застосувати на ньому. Визначення геометричних побудов, необхідних для виконання креслення, називають аналізом графічного складу зображення. В основу цього аналізу покладено розчленування процесу побудови контура зображення на окремі геометричні побудови.
Наприклад . Щоб
накреслити шаблон, необхідно виконати такі побудови: провести дві взаємно
перпендикулярні центрові лінії; провести два
концентричних кола діаметром 32 і
Проведення паралельних і перпендикулярних прямих. Побудова кутів
Проведення прямих при заданому їх розміщенні. Виконання креслень потребує проведення значної кількості паралельних і перпендикулярних ліній. Тому ці лінії потрібно вміти проводити не тільки точно, а й швидко. Щоб витрачати якомога менше часу на проведення паралельних і перпендикулярних ліній, слід користуватися лінійкою і косинцем (бажано рівнобедреним). Найчастіше паралельні лінії (горизонтальні, вертикальні і похилі) проводять так. Відстань між паралельними лініями встановлюють за шкалою на лінійці. Взаємне розміщення лінійки і косинця під час проведення паралельних ліній може бути й іншим.
Побудова кутів. Як побудувати заданий кут за допомогою транспортира, вам відомо з уроків математики. Маючи у своєму розпорядженні косинець з кутами 30°, 60°, 90° та 45°, 45° і 90 , можна без транспортира будувати кути 15°, 30°, 45°, 60 , 75°, 120°, 135°, 150 . Раціональні прийоми побудови цих кутів показано на рисунку 21.
Поділ кутів на рівні частини. Вивчаючи математику, ви ознайомились з поділом кутів на частини за допомогою транспортира. У кресленні існують прийоми поділу деяких кутів за допомогою циркуля. Поділ прямого кута на три рівні частини. Цим способом можна ділити на три рівні частини тільки прямі кути
V. Закріплення вивченого матеріалу. Розв'язування графічних завдань по вивченому матеріалу Пр.роб. «виконати вправу на поділ, кутів, відрізків»(в зошиті)
V. Завдання додому: Вивчити теоретичний матеріал на ст. 15-20 підручника.
VI. Закінчення уроку. Підведення підсумків уроку, аналіз позитивних і негативних моментів у роботі учнів, пояснення шляхів усунення недоліків. Повідомлення оцінок за урок, їх аргументація. Приведення в порядок робочих місць.
Немає коментарів:
Дописати коментар