04 жовтня 2023

8 клас. Креслення в школі. Геометричні побудови під час виконання креслень. Поділ кола на рівні частини.

 Тема: Геометричні побудови під час виконання креслень. Поділ кола на рівні частини.

Навчальна - ознайомити учнів із способами поділу кола на частини та
спряженнями;

Виховна- виховувати самостійність ,наполегливість, відповідальне ставлення до роботи.

Розвиваюча - розвивати уміння аналізувати, розвивати просторове мислення ,увагу, пам'ять.

Практична робота.

Поділ кола на 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12 рівних частин. Ділення кола діаметром 50 мм на рівні частини.

Ділення кола на 3, 4, 5, 6 та 7

Хід уроку

I.                   Організаційна частина.

II.                Перевірка раніше вивченого матеріалу.

 III. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів.Тема уроку: «Геометричні побудови під час виконання креслень.Поділ кола на рівні частини частини»

 ІV.Викладення нового матеріалу. 1. Поділ кола на рівні частини.

В побудовах зображень часто виникає необхідність поділу кола на рівні частини. Найчастіше треба поділити коло на 3 і на шість частин. Поділ краще та швидше виконувати за допомогою циркуля. Поділ кола на три частини дуже простий. Креслимо коло необхідного діаметра. Залишаємо відстань між олівцем та голкою циркуля незмінною. Ставимо голку циркуля на одну з точок перетину кола та центрової лінії. Проводимо дугу. Перетин дуги з колом утворюють дві точки. Третя точка розміщена на протилежному боці кола в точці перетину центрової лінії та кола. Поділ кола на 6 частин дуже схожий. Перший крок – поділ кола на три частини. Наступний – ставимо голку  в протилежну точку перетину центрової лінії та кола і проводимо дугу. Перетин дуги з колом утворюють ще дві точки. Ще дві точки – це точки, в які ставилась голка. Поділ на 5,  7,  та більше частин за допомогою циркуля складна справа. Тому краще використовувати таблицю хорд. В ній подані коефіцієнти k, які необхідно помножити на діаметр кола d: l=d·k. Знаючи  довжину хорди ми вставляємо циркуль або вимірник на цю величину і з однієї точки відкладаємо по колу засічки. Якщо перша і остання засічки співпадуть то поділ виконаний точно.

Ділення кола на п’ять рівних частин.

Ділення кола на п’ять рівних частин виконується   такій послідовності. Із точки А радіусом, рівним до радіусу кола R, проводимо дугу, яка перетне коло в точці В; З  точки В опускають перпендикуляр на горизонтальну осьову лінію; Із точки С, радіусом рівним С1, проводять дугу кола, яка перетне горизонтальну осьову лінію в точці D; З  точки 1 радіусом рівним D1, проводять дугу до перетину з колом  в точці  2, дуга 1-2 рівна 1/5 довжини кола; Точки 3, 4 и 5 знаходять відкладаючи циркулем по колу хорди, рівні D1.

 Ділення кола на сім рівних частин.

Ділення кола на сім рівних частин, виконується в такій послідовності: Із точки А радіусом, рівним радіусу кола R, проводимо дугу, яка перетне коло  в точці В; з точки В опускають перпендикуляр на горизонтальну осеву лінію; Довжину перпендикуляра ВС відкладають від точки 1 по колу 7 разів і отримують точки 1 - 7.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Запитання для фронтального опитування:1. На скільки рівних частин можна поділити коло за допомогою лінійки і косинців? 2. Яким косинцем слід скористатися для поділу кола на три частини? на шість частин? на вісім частин?3. На скільки рівних частин можна поділити коло за допомогою циркуля? 4. Чому дорівнює розхил циркуля при поділі кола на три рівні частини? на шість рівних частин?

 VІ.    Завдання додому: Опрацювати теоретичний матеріал на ст. 22 -24    підручника. Поділити коло на 5 рівних частин.(в зошиті)

 VIІ.  Закінчення уроку.


Немає коментарів:

Дописати коментар