Календарно-тематичне
планування
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
6 клас
на
20___ / 20___ н.р.
Складено відповідно до підручника: О.В.Калініченко, Л.М.Масол. Образотворче мистецтво : підручн. для 6-го кл.
загальноосвіт. навч. закл. – Х. : Сиция, 2014, -
224, іл.відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і
науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664): Образотворче мистецтво. Програма
для учнів 5–7 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Основні
поняття
|
Практичне
завдання
|
1
|
|
Зародження
анімалістичного
жанру
|
Анімалістичний
жанр. Прадавні зображення тварин. Послідовність зображення тварин.
|
Групова робота. Уявіть себе прадавніми
художниками та намалюйте тварин ( вугіль, сангіна, крейда)
|
2
|
|
Форма та пластика
тварин
|
Зображення
тварин у скульптурі. Рельєф «Звіриний стиль». Реалістичне та фантастичне
зображення тварин.
|
Колективна
робота. Створіть рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного
оформлення павільйону зоопарку, цирку тощо ( пластилін).
|
3
|
|
Образи тварин у
мистецтві |
Стилізація. Реалістичні
та стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному
мистецтві.
|
Намалюй ілюстрацію до до літературного
твору, головним персонажем якого є тварина. Зобрази її стилізовано або в русі
( гуаш)
|
4
|
|
Широкі простори
|
Пейзаж
та його різновиди. Повітряна перспектива.
Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в пейзажі.
|
Намалюй літній пейзаж . Орієнтовні
теми: «Зелені простори», «Квітуче
поле», «Літній ранок у лісі» (кольорові олівці, фломастери)
|
5
|
|
Гірський краєвид
|
Гірський
пейзаж. Композиція і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення
пейзажу.
|
Намалюй гірський пейзаж «Засніжені
гори» або «Золота осінь у Карпатах» ( пастель).
|
6
|
|
Морська далечінь
|
Марина.
Сюжети картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс
кольору.
|
Намалюй морський пейзаж у нюансному
(тьмяному, спокійному) або контрастному (яскравому, напруженому) колориті
(акварель).
|
7
|
|
Міста і села в пейзажі
|
Міський
і сільський пейзажі. Архітектурний та індустріальний пейзажі. Ведута, стафаж.
Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній
перспективі.
|
Намалюй
міський або сільський пейзаж ( гуаш).
|
8
|
|
Фантастичний пейзаж
|
Особливості
реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині.
|
Групова робота. Створіть композицію
«Фантастичне місто» ( матеріал на вибір).
|
9
|
|
Різновиди портретів
|
Портрет:
парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ.
Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя.
|
Намалюй портрет – художній образ улюбленого
літературного героя (графічні матеріали на вибір)
|
10
|
|
Портрет у профіль
|
Профільні
портрети у живопис і скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у
профіль.
|
Виліпи портрет однокласника у профіль
– рельєф у вигляді камеї (пластилін).
|
11
|
|
Подвійний портрет
|
Персонажі
подвійних портретів, особливості композиції картин.
|
Намалюй подвійний портрет дітей –
родичів, друзів (гуаш).
|
12
|
|
Груповий портрет
|
Групові
портрети у живописі й скульптурі, їх особливості, різноманіття композиції.
|
Групова робота. Створіть скульптурний
груповий портрет (кругла скульптура
або рельєф) спортивної команди, музичного або театрального ансамблю
(пластилін).
|
13
|
|
У колі сім’ї
|
Старовинний
й сучасні сімейні портрети. Роль композиції, колориту у вираженні авторського
задуму.
|
Намалюй сімейний
портрет : парадний або камерний (гуаш чи акварель).
|
14
|
|
Автопортреті
|
Автопортрет.
Різноманіття сюжетів і форматів картин. Послідовність виконання автопортрета.
|
Намалюй автопортрет (графічні матеріали на вибір)
|
15
|
|
Дружній шарж
|
Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними.
|
Намалюй дружній шарж на друга чи
подругу ( олівці, фломастери).
|
16
|
|
Перевір свої
досягнення
|
|
Систематизація, узагальнення знань, перевірка досягнень
|
17
|
|
Сюжети картин
побутового жанру
|
Побутовий
жанр. Інтер’єр, масштабність. Послідовність побудови
фронтального інтер’єру в перспективі.
|
Намалюй інтер’єр
казкового палацу у фронтальному розташуванні ( кольорові олівці).
|
18
|
|
Домашній інтер’єр
|
Послідовність
побудови кутового інтер’єру в перспективі.
|
Намалюй кутовий інтер’єр
своєї кімнати або кухні.
|
19
|
|
Танці та спорт
|
Художні
твори на спортивні й танцювальні сюжети у станковому й монументальному
живопису та скульптурі.
|
Створи круглу скульптуру чи рельєф
танцівниці або спортсмена в русі (пластилін)
|
20
|
|
На
відпочинку
|
Складні
багатофігурні композиції картин побутового жанру. Способи передачі простору в
картинах. Статична й динамічна композиції.
|
Намалюй композицію побутового жанру Тематика на вибір:
«Свято», «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх
захоплень» (гуаш).
|
21
|
|
Чарівний світ речей
|
Натюрморт
та його різновиди. Драперії в
композиції натюрморту. Локальний колір. Реалістичний і декоративний
натюрморт.
|
Створи
власну декоративну композицію ( кольоровий, тонований, фактурний
папір).
|
22
|
|
Старовин
ний натюрморт
|
Голландський
натюрморт. Послідовність побудови натюрморту в перспективі.
|
Намалюй натюрморт за мотивами
голландських майстрів (гуаш).
|
23
|
|
Сервірова
ний стіл
|
Вимоги
до композиції натюрморту. Тональна рівновага. Послідовність побудови
натюрморту в перспективі. Світлотінь.
|
Намалюй натюрморт із посудом (графітний олівець).
|
24
|
|
Атрибути мистецтва
|
Натюрморти
із предметами певного призначення. Атрибут. Передача фактури матеріалів.
|
Намалюй урочистий натюрморт із атрибутами мистецтва
(акварель).
|
25
|
|
Квітковий натюрморт
|
Типові
композиції квіткових натюрмортів. Зображення квітів.
|
Намалюй ліричний квітковий натюрморт (
акварель).
|
26
|
|
Історичний жанр
|
Сюжети
художніх творів історичного жанру у графіці, живопису, скульптурі. Гризайль,
тон.
|
Створити
композицію на історичні теми в техніці грезайль на основі коричневого кольору
(сепія).
|
27
|
|
Міфологіч
ний жанр
|
Сюжети
художніх творів міфологічного жанру ( зокрема античніх міфів) у графіці,
живопису, скульптурі.
|
Намалюй ілюстрацію на міфологічний
античний сюжет, який зацікавив тебе найбільше (художні матеріали на вибір).
|
28
|
|
Міфи рідного краю
|
Особливості
слов’янських міфів. Образи божеств давніх славян у
графіці, живопису, скульптурі, декоративно-прикладному мистецтві.
|
Створи скульптурний образ міфологічного персонажа
українських легенд, міфів (солоне
тісто, глина або пластилін на вибір )
|
29
|
|
Релігійний жанр
|
Релігійний
жанр. Твори релігійного жанру в живопису, сакральній архітектурі. Мозаїка.
|
Колективна робота – мозаїчна композиція на теми: «Створення савіту», «Райський сад»,
«Ковчег Ноя», «Вавілонська
вежа»(аплікація з паперу)
|
30
|
|
Фреска й вітраж у
культових спорудах
|
Фреска,
вітраж. Сюжети композицій. Колорит.
|
Створи ескіз вітража на релігійний сюжет або вікна-рози
для храму (олівець, акварель, чорний фломастер).)
|
31
|
|
Батальний жанр
|
Батальний
жанр: різноманіття сюжетів у різних видах мистецтва.
|
Намалюй композицію в батальному жанрі
на сюжет історичної події, яку вивчали на уроках історії (пастель або інші
графічні матеріали). Дай назву своїй картині.
|
32
|
|
Битва на морі
|
Особливості
зображення морських баталій.
|
Намалюй композицію
«Битва на морі»(акварель).
|
33
|
|
Жанри об’єднують
ся
|
Художні
твори, в яких, крім основного, присутні ознаки різних жанрів.
|
Обери провідний жанр композиції та
виконай роботу, в якій також присутні ознаки інших жанрів (художні матеріали
та техніка на вибір).
|
34
|
|
Моя країна -Україна
|
Створення
художнього образу нашої Батьківщини в декоративному мистецтві.
Образи-символи. Панно.
|
Колективна робота. Створіть декоративнее панно «Моя
країна –Україна» в певному жанрі образотворчого мистецтва (гуаш, колаж).
Використайте образи-символи нашої країни.
|
35
|
|
Перевір свої
досягнення
|
|
Систематизація, узагальнення знань, перевірка
досягнень.
|
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків
образотворчого мистецтва 5 клас
до підручника С.М. Железняк, О.В. Ламонова,
видавництво «Ґенеза»
«Художній образ» 35 годин
№ з/п
|
Дата
|
Завдання уроку
|
К-сть годин
|
Орієнтовна тематика
|
Матеріали та
техніка виконання завдання
|
РОЗДІЛ 1. Графіка
Тема 1: Що таке
мистецтво. (3 годин)
|
|||||
1.
|
|
Види образотворчого
мистецтва. Графіка. Живопис. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво
|
1
|
«Мова
образотворчого мистецтва»
|
Бесіда
|
2.
|
|
Із чого починається
картина. Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний; незвичайні
формати: фризи, тондо, квадратний, трикутній.
|
1
|
Зображення на
незвичайному форматі композиції «Мої літні враження»
|
Гуаш
|
3.
|
|
Як скомпонувати
малюнок в обраному форматі.
|
1
|
Виконання вправ:
компонування на різних форматах листка дерева. Створення композиції з
геометричних фігур
|
Аплікація
|
4.
|
|
Графіка як вид
образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих.
Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо)
|
1
|
Створення
композиції за вибором: «Ботанічні замальовки», «Тендітна квітка», «Осіння
гілочка»
|
Простий олівець,
фломастери
|
5.
|
|
Графіка. Види
графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт,
літографія.
|
1
|
Створення графічної
композиції в техніці монотипія «Старезний в'яз, покручене гілляччя...»
|
Акварель
|
6.
|
|
Лінія та силует у
рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.
|
1
|
Створення
композиції за вибором: «Миле створіння під товстим панциром», «Рибка в акваріумі»,
«Грайливе кошеня»
|
Гуаш, туш
|
7.
|
|
Прийоми композиції.
Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в
композиції, передній план композиції.
Тематичне
оцінювання
|
1
|
Створення статичної
композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість» або
«Рух»,
|
Комбінована техніка
фарби, гелеві ручки.
|
8.
|
|
Конструкція і
пропорції. Поетапність виконання натюрморту.
|
1
|
Виконання
замальовок різних за формою вазочок, глечиків.
Зображення
натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук.
|
Техніка друку
паралоном, або монотипія з подальшим доопрацюванням
|
9.
|
|
Світлотінь.
Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха.
|
1
|
Відтворення
штрихами різних напрямків округлу та прямокутну форму.
Зображення штрихами
паперового літачка або кораблика.
|
Графітний олівець,
гелеві ручки.
|
10.
|
|
Знайомство з
перспективою, рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту.
Тональний контраст.
|
1
|
Зображення за
законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі.
|
Графітний олівець
|
11.
|
|
Зображення
предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної
форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі світлові
співвідношення.
|
1
|
Виконання вправи:
побудова та штрихування циліндра. Зображення предметів кулеподібної форми.
|
Графітний олівець
|
12.
|
|
Ілюстрація. Історія
ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією.
|
1
|
Створення
ілюстрації до улюбленої книжки.
|
Фарби, гельові
ручки
|
13.
|
|
Із чого складається
книжка. Будова та особливості оформлення книги.
|
1
|
Колективне
завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців».
|
Фарби, гельові
ручки
|
14.
|
|
Художній шрифт.
Шрифтова композиція. Буквиця.
|
1
|
Створення
літери-ініціалу, монограми із ініціалів.
|
Кольорові олівці
|
15.
|
|
Ужиткова графіка.
Інструменти та матеріали. Етапи роботи над листівкою.
Тематичне
оцінювання
|
1
|
Створення вітальної
листівки до свята.
|
Скрапбукінг,
матеріали на вибір учнів
|
РОЗДІЛ 2.
Живопис
|
|||||
16.
|
|
Види живопису:
станковий, монументальний, театрально-декораційний.
|
1
|
Створення імітації
мозаїчного панно.
|
Штампи, гуаш
|
17.
|
|
Колірний спектр.
Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису. Основні групи
кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні. Контраст. Колірний
відтінок
|
1
|
Малювання
натюрморту у теплій або холодній гамі кольорів.
|
Акварельні фарби
|
18.
|
|
Колорит. Локальний
колір. Особливості техніки гризаль.
|
1
|
Створення
композицію-спогад у теплому або холодному колориті.
|
Фарби
|
19.
|
|
Вплив світла на
колір. Флористика.
|
1
|
Створення
замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику.
|
Акварельні фарби
|
20.
|
|
Повітряна
перспектива. Настрій.
Тематичне
оцінювання
|
1
|
Виконання пейзажної
композиції за враженням.
|
Акварельні фарби
|
РОЗДІЛ 3.
Скульптура і декоративно-ужиткове мистецтво
|
|||||
21.
|
|
Що таке скульптура.
Види скульптури.
|
1
|
Створення об’ємного
зображення кішки способом витягування форм з цілого кому.
|
Пластилін
|
22.
|
|
Засоби художньої
виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною
композицією.
|
1
|
Створення рельєфної
композиції «Букет».
|
Солоне тісто
|
23.
|
|
Види
декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн
|
1
|
Створення
ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа).
|
Кольорові олівці
|
24.
|
|
Орнаментальна
композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією.
|
1
|
Створення
орнаментальної композиції (формат за вибором учня)
|
Фарби
|
25.
|
|
Українські писанки.
Символічна мова писанок.
|
1
|
Створення ескізу
великодньої писанки
|
Фарби
|
26.
|
|
Символіка
українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид
декоративно-ужиткового мистецтва.
|
1
|
Створення ескізу
вишивки рушника
|
|
27.
|
|
Як стилізувати
природні форми.
|
1
|
Виконання
замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки
|
Графічні матеріали,
фарби
|
28.
|
|
Народні промисли.
|
1
|
Створення
декоративної кахлі
|
Солоне тісто
|
29.
|
|
Петриківський
розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів
петриківського розпису.
Тематичне
оцінювання
|
1
|
Виконання
декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою
пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя»
(використовуючи мазок «кривеньке зернятко»)
|
Фарби
|
РОЗДІЛ 4. Поєднання різних видів мистецтв
|
|||||
30.
|
|
Мистецтво навколо
нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Роль
художника в цирковій виставі.
|
1
|
Створення
декоративного панно «Клоун»
|
Колаж
|
31.
|
|
Ляльковий театр.
Оформлення сцени лялькового театру.
|
1
|
Створення з картону
пласкої рухомої ляльки
(рукавичної ляльки)
для розігрування учнями вистави.
|
Картон фарби
|
32.
|
|
Ляльковий театр.
Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки
|
1
|
Створення
рукавичної ляльки
для розігрування учнями вистави.
|
Пап’є-маше
|
33.
|
|
Вернісаж учнівських
робіт
|
1
|
Оформлення виставки
учнівських робіт
|
|
34.
|
|
Подорож до музею
|
1
|
Відвідування музею
або віртуальна подорож.
|
|
35.
|
|
Підсумковий урок
за рік
|
1
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар