Розділ 1. Утілення задуму в готовий продукт за
алгоритмом проєктно-технологічної діяльності
Проєкт: "Виготовлення лісового будиночка із
природніх матеріалів"
Урок 1. Етап
проєктування
Тема: Етап
проєктування. Вибір теми проєкту. Створення банку ідей. Аналіз
моделей-аналогів. Розробка власної конструкції лісового будиночка із природніх
матеріалів.
Практична робота:
Створення ескізу майбутнього лісового будиночка.
Мета:
●
Навчальна: Ознайомити учнів з етапами проєктної діяльності
(організаційно-підготовчий, конструкторський), навчити формувати банк ідей,
аналізувати моделі-аналоги.
●
Розвивальна: Розвивати творчу уяву, просторове мислення, навички роботи з
інформаційними джерелами, уміння аналізувати та синтезувати.
● Виховна: Виховувати естетичний смак, інтерес до творчої праці, екологічну свідомість (використання природних матеріалів).
●
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, екологічна грамотність,
ініціативність і підприємливість, обізнаність та самовираження у сфері
культури.
Обладнання та матеріали: Комп'ютер/проєктор (для демонстрації),
аркуші А4, олівці, гумки, лінійки, зразки фотографій будиночків
(моделі-аналоги).
Урок 2.
Матеріалознавство. Підготовка до роботи
Тема: Підготовка до
роботи. Вибір матеріалів (природні: гілки, шишки, мох, кора, камінці;
допоміжні: картон, фанера). Їх властивості. Добір інструментів.
Практична робота:
Розмічання заготовок для будиночка (основи, каркасу) за допомогою лінійки, кутника.
Мета:
●
Навчальна: Ознайомити учнів з видами та властивостями природних
матеріалів, навчити добирати матеріали та інструменти відповідно до задуму;
формувати навички розмічання.
●
Розвивальна: Розвивати аналітичне мислення (порівняння властивостей), точність,
акуратність.
●
Виховна: Виховувати культуру праці, ощадливе ставлення до матеріалів,
правила безпечної роботи.
●
Ключові компетентності: екологічна грамотність (повторне використання), уміння вчитися
впродовж життя (планування роботи).
Обладнання та матеріали: Зразки природних матеріалів (гілки, кора,
шишки, мох, камінці), картон (для основи/каркасу), лінійки, кутники, олівці,
ножиці, клей (ПВА, гарячий клей-пістолет), ескізи учнів.
Урок 4.
З’єднання деталей виробу. Оздоблення
Тема: Види
з’єднання (клейове). Технології оздоблення: фарбування, лакування, декупаж (та
природне оздоблення).
Практична робота:
Збирання та оздоблення будиночка.
Мета:
●
Навчальна: Ознайомити з видами клейового з’єднання, навчити збирати виріб
у єдину конструкцію; ознайомити з різними техніками оздоблення.
●
Розвивальна: Розвивати просторове мислення, навички точного з'єднання
деталей, естетичний смак, креативність.
●
Виховна: Виховувати акуратність, терпіння, почуття завершеності роботи.
●
Ключові компетентності: обізнаність та самовираження у сфері культури (дизайн),
екологічна грамотність (використання природних матеріалів).
Обладнання та матеріали: Виготовлені деталі, клей ПВА, гарячі
клей-пістолети, пензлики для клею, серветки, матеріали для оздоблення (мох,
шишки, камінці, фарби (акрил, гуаш), лак (якщо є), серветки для декупажу (за
бажанням)).
Урок 5. Захист
проєкту
Тема: Захист
проєкту. Презентація готового виробу. Підготовка до презентації. Оцінювання
власної роботи та робіт однокласників.
Практична робота:
Презентація готового лісового будиночка.
Мета:
●
Навчальна: Навчити учнів презентувати результати власної праці, формувати
навички публічного виступу, самоаналізу та взаємооцінювання.
●
Розвивальна: Розвивати комунікативні навички, критичне мислення, уміння
аргументувати свою думку.
●
Виховна: Виховувати повагу до праці (власної та чужої), почуття гордості
за результат, коректність у висловлюваннях.
●
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитися (рефлексія),
соціальна та громадянська компетентності (взаємооцінювання).
Обладнання та матеріали: Готові вироби (лісові будиночки), столи для
"виставки", картки для оцінювання (за бажанням).
Немає коментарів:
Дописати коментар