19 листопада 2025

Технології НУШ 8 клас. Проєкт 2. "Виготовлення лісового будиночка із природніх матеріалів".

Розділ 1. Утілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності

Проєкт: "Виготовлення лісового будиночка із природніх матеріалів"

Урок 1. Етап проєктування

Тема: Етап проєктування. Вибір теми проєкту. Створення банку ідей. Аналіз моделей-аналогів. Розробка власної конструкції лісового будиночка із природніх матеріалів.

Практична робота: Створення ескізу майбутнього лісового будиночка.

Мета:

     Навчальна: Ознайомити учнів з етапами проєктної діяльності (організаційно-підготовчий, конструкторський), навчити формувати банк ідей, аналізувати моделі-аналоги.

     Розвивальна: Розвивати творчу уяву, просторове мислення, навички роботи з інформаційними джерелами, уміння аналізувати та синтезувати.

     Виховна: Виховувати естетичний смак, інтерес до творчої праці, екологічну свідомість (використання природних матеріалів).

     Ключові компетентності: спілкування державною мовою, екологічна грамотність, ініціативність і підприємливість, обізнаність та самовираження у сфері культури.

Обладнання та матеріали: Комп'ютер/проєктор (для демонстрації), аркуші А4, олівці, гумки, лінійки, зразки фотографій будиночків (моделі-аналоги).

Урок 2. Матеріалознавство. Підготовка до роботи

Тема: Підготовка до роботи. Вибір матеріалів (природні: гілки, шишки, мох, кора, камінці; допоміжні: картон, фанера). Їх властивості. Добір інструментів.

Практична робота: Розмічання заготовок для будиночка (основи, каркасу) за допомогою лінійки, кутника.

Мета:

     Навчальна: Ознайомити учнів з видами та властивостями природних матеріалів, навчити добирати матеріали та інструменти відповідно до задуму; формувати навички розмічання.

     Розвивальна: Розвивати аналітичне мислення (порівняння властивостей), точність, акуратність.

     Виховна: Виховувати культуру праці, ощадливе ставлення до матеріалів, правила безпечної роботи.

     Ключові компетентності: екологічна грамотність (повторне використання), уміння вчитися впродовж життя (планування роботи).

Обладнання та матеріали: Зразки природних матеріалів (гілки, кора, шишки, мох, камінці), картон (для основи/каркасу), лінійки, кутники, олівці, ножиці, клей (ПВА, гарячий клей-пістолет), ескізи учнів.

Урок 4. З’єднання деталей виробу. Оздоблення

Тема: Види з’єднання (клейове). Технології оздоблення: фарбування, лакування, декупаж (та природне оздоблення).

Практична робота: Збирання та оздоблення будиночка.

Мета:

     Навчальна: Ознайомити з видами клейового з’єднання, навчити збирати виріб у єдину конструкцію; ознайомити з різними техніками оздоблення.

     Розвивальна: Розвивати просторове мислення, навички точного з'єднання деталей, естетичний смак, креативність.

     Виховна: Виховувати акуратність, терпіння, почуття завершеності роботи.

     Ключові компетентності: обізнаність та самовираження у сфері культури (дизайн), екологічна грамотність (використання природних матеріалів).

Обладнання та матеріали: Виготовлені деталі, клей ПВА, гарячі клей-пістолети, пензлики для клею, серветки, матеріали для оздоблення (мох, шишки, камінці, фарби (акрил, гуаш), лак (якщо є), серветки для декупажу (за бажанням)).

Урок 5. Захист проєкту

Тема: Захист проєкту. Презентація готового виробу. Підготовка до презентації. Оцінювання власної роботи та робіт однокласників.

Практична робота: Презентація готового лісового будиночка.

Мета:

     Навчальна: Навчити учнів презентувати результати власної праці, формувати навички публічного виступу, самоаналізу та взаємооцінювання.

     Розвивальна: Розвивати комунікативні навички, критичне мислення, уміння аргументувати свою думку.

     Виховна: Виховувати повагу до праці (власної та чужої), почуття гордості за результат, коректність у висловлюваннях.

     Ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитися (рефлексія), соціальна та громадянська компетентності (взаємооцінювання).

Обладнання та матеріали: Готові вироби (лісові будиночки), столи для "виставки", картки для оцінювання (за бажанням).

Творчі проєкти моїх учнів 8 класів










































Немає коментарів:

Дописати коментар