15 травня 2024

8 клас. Мистецтво. Реалістичний стиль у музичному мистецтві.

 Перегляньте відео та опрацюйте матеріал в підручнику.

Реалізм в музиці – конкретизація образу за допомогою слова , сценічної дії. Композитори – реалісти внесли в музику образи, пов’язані з повсякденним життям людини . Внесли історичні події за участю народних мас . Ввели народні пісні в симфонію , оперу. Реалістичне відображення здійснюють через посилення інтонаційної виразності, драматизму ситуацій. Почуття простої людини зіставляють з жорсткими обставинами її оточення, отже, музика набуває загостреної соціальної спрямованості. Про реалізм в музиці, як стиль і творчий метод,
правомірно говорити тоді, коли композитор конкретизує музичні образи за допомогою слова, сценічної дії, тобто використовує синтетичні жанри, зокрема оперу. Композитори - реалісти внесли в музику нове коло образів. пов’язаних як з повсякденним життям людини, так і з великими історичними подіями за участі народних мас. Реалізм — це доба введення народної пісні в музику, але не простого цитування, а піднесення до інтонаційного узагальнення.

Деякі реалістичні властивості творів музичного мистецтва виявляються, починаючи з епохи Відродження. У багатьох композиторів XIX ст. риси реалізму і романтизму переплітаються.
У західноєвропейській культурі найяскравішим виразником музичного реалізму вважають видатного італійського композитора Джузеппе Верді (1813-1901).

Джузеппе Верді створив новаторські, насичені глибоким драматизмом і водночас психологічно правдиві музичні твори . Він автор 26 опер, кращі з яких належать до вершин оперного мистецтва. Творчість митця є прикладом високого гуманізму, спрямованого проти соціальної несправедливості, глибокого осягнення внутрішнього світу героїв. Реалістичному стилю композитора притаманні такі риси, як злиття музики з драматичною дією, простота і виразність наспівних мелодій, коріння яких — у італійській народній пісні.
На прикладі опери «Ріголетто» (за п’єсою В. Гюго «Король бавиться»), яку Дж. Верді вважав найкращим своїм творінням, можна простежити неповторний стиль великого маестро, його реалістичні відкриття в царині музичної драми з багатогранними образами - характеристиками. Музична драматургія опери — де напружений і динамічний наскрізний розвиток. Конфлікт закладений у трагічній долі головного героя — старого блазня, потворного горбуна Ріголетто, який постає то злим і жорстоким циніком, коли він насміхається, знущається над аристократами, то ніжним і люблячим батьком єдиної доньки Джільди, закоханої у легковажного красеня герцога.

Реалістичний стиль у музичному мистецтві російської музики пов’язаний з творчістю М. Мусоргського опери : « Борис Годунов », «Сорочинський ярмарок » Реалістичні картини народного життя проявилися у сценічних творах українських композиторів зокрема: Петра Ніщинського - муз. картина «Вечорниці » до вистави « Н.Стодоля». Та опера Дениса Січинського «Роксолана », яка пов’язана з народними обрядами. Перлиною української класики стала музична картина «Вечорниці» Петра Ніщинського (1832-1896), яка є дивертисментом до вистави «Назар Стодоля» Тараса Шевченка. Майже вся музика побудована на матеріалі народних пісень і танців. Центральна її частина — знаменитий чоловічий хор
«Закувала та сива зозуля»

Презентація



Тестові завдання: ці тести розроблені для закріплення учнями набути знань з теми "Реалізм"



При підготовці уроку використано матеріали з різних інтернет-ресурсів

Немає коментарів:

Дописати коментар