21 березня 2024

5 клас. Мистецтво НУШ. Народні весняні мотиви. Узагальнення.

Пригадаймо наші зустрічі у колі народних митців і мисткинь. Відкривай свій альбом здобутків та вражень і запиши, що тобі найбільше сподобалося й запам’яталося.

Перша зупинка — «Галерея образів»

Розглянь зображення творчих робіт. Які види декоративно-ужиткового мистецтва вони ілюструють? Охарактеризуй художні образи, втілені майстрами та майстринями.

Друга зупинка — «Знавці мистецтва»

Дай відповіді на запитання.

• Що тобі відомо про оберегову символіку?

• Які народні символи українці здавна використовують у вишивці?

• Що таке декоративна ланка в орнаменті?

• Які твори називають народними картинами? Хто став найулюбленішим героєм народного живопису?

• Що таке витинанка?

• Які ознаки притаманні декоративному натюрморту?

Третя зупинки — «В гостях у майстра»

Весна захоплює уяву багатьох прекрасних митців, серед яких і знаний майстер пензля, народний художник України Михайло Романишин.

У його мистецькій спадщині чимало різноманітних сюжетних картин, портретів і пейзажів, які вирізняються особливою самобутністю. Художник органічно поєднував у своїх творах декоративність народного мистецтва й матеріальність пластичної форми, завершеність композиції та чуттєве сприйняття природи. Як говорив сам художник, «... для кожного митця — письменника, композитора, актора чи художника — найважливіше любити те, що тебе оточує, та передавати цю любов глядачеві...».

М. Романишин

Творчість М. Романишина. 

Аналіз картини М. Романишина «Яблуні в цвіту». 

Розглянь створений майстром пейзаж. Які враження викликала в тебе ця картина? Яку пору року зобразив митець? Чому ти так вважаєш? Завдяки чому художникові вдалося виділити композиційний центр? Що дозволяє тобі це стверджувати?

Зверни особливу увагу на зображення квітучих яблунь у планах: дерево на передньому плані намальоване нижче і яскравіше, ніж наступне. Крім того, дерева на дальньому плані — тьмяні та невиразні.

М. Романишин. Яблуні в цвіту

Четверта зупинка — «Творча»

Створи за власною уявою пейзажну роботу «Весняні мотиви», використовуючи метод загородження й комбінування акварельних технік «по-вологому» та «по-сухому». Виділи головне у композиції розміром, кольором і тональним контрастом. Перш ніж почати роботу, обов’язково переглянь світлини із краєвидами, сфотографованими тобою напередодні.

Створення пейзажної роботи «Весняні мотиви».



Немає коментарів:

Дописати коментар