Гімназія №3
Адаптована навчальна програма складена
за навчальною програмою
з позашкільної
освіти художньо-естетичного напряму
«Декоративно-ужиткове
мистецтво» Автор: Васкевич О. Є
Основний та вищий рівні, 2 років навчання (Діти віком 10-13 років)
«Схвалено для використання в закладах позашкільної освіти» (лист ІМЗО від 27.12.2019 №
22.1/12-Г-1223); витяг з протоколу
засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти науково-методичної
ради з питань освіти МОН України від 23.12.2019 № 4).
ГУРТОК
«ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО»
2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
ПОГОДЖЕННО
Заступник директора
з виховної роботи
Дата:_________________
..........…………..
Дата:_________________
..........…………..
.
Автор
адаптованої навчальної програми: Окунєвич Т.П.
ПОЯСНЮВАЛЬНА
ЗАПИСКА
Значне місце у формуванні особистості дитини займає декоративно ужиткове
мистецтво, здатне розвивати почуття прекрасного, формувати високі естетичні смаки, вміння розуміти та оцінювати
твори мистецтва, пам’ятки архітектури,
красу й багатство природи.
Створення навчальної програми «Декоративно-ужиткове мистецтво» обумовлено необхідністю удосконалення концептуальних підходів до
художнього-естетичного виховання дітей і учнівської молоді засобами декоративно-ужиткового мистецтва, акумуляції
сучасних технологій, методів, форм,
засобів освітньої діяльності та їх упровадження в освітню діяльність гуртків, секцій, клубів та творчих об’єднань
закладів позашкільної освіти.
Навчальна програма реалізується у гуртку, студії, творчому об’єднанні, клубі закладів позашкільної освіти художньо-естетичного напряму та спрямована на вихованців віком від 6 до 13 років.
Метою навчальної програми є формування ключових компетентностей особистості засобами декоративно-ужиткового
мистецтва.
Основними завданнями програми є формування таких компетентностей: пізнавальної, яка передбачає оволодіння
поняттями, знаннями з
декоративно-ужиткового мистецтва; набуття знань морально-психологічних якостей, способів організації змістовного
дозвілля;
практичної, яка орієнтована
на формування художніх умінь та навичок. Створення художніх виробів, творів засобами графіки, живопису,
скульптури, декоративно-ужиткового
мистецтва, архітектури тощо. Опанування навичками роботи в різних техніках декоративно-ужиткового
мистецтва з різними інструментами та
матеріалами. Розвиток уміння змістовно організовувати дозвілля засобами художньої творчості;
творчої, яка передбачає
набуття досвіду власної творчої діяльності з художньої творчості, розв'язання творчих завдань, здатності проявляти творчу
ініціативу. Розвиток художніх, творчих здібностей, системного, просторового
і логічного мислення, творчої уяви,
фантазії, формування стійкого інтересу до
художньої творчості, потреби у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні;
соціальної, яка передбачає
розвиток трудової і естетичної культури,
досягнення високого рівня освіченості і вихованості. Емоційний,
фізичний та інтелектуальний розвиток Формування кращих
особистісних рис (відповідальність,
чесність, працелюбність, самостійність тощо),
ціннісного ставлення до себе та інших,
до традицій українського народу, вміння
працювати в колективі. Розвиток
здатності до професійного самовизначення творчого самовизначення,
творчого становлення. Формування громадянської поведінки, патріотизму, любові до України.
Навчальна програма передбачає 5 років навчання:
початковий рівень (перший рік навчання) – 35 год. на рік, 1год. на тиждень;
(діти 6-8 років);
початковий рівень (другий рік навчання) – 35 год. на рік, 1год. на тиждень;
(діти 8-9 років);
основний рівень (перший рік навчання) – 35 год. на рік, 1год. на тиждень;
(діти 9-10 років);
основний рівень
(другий рік навчання) – 35 год. на рік, 1год. на тиждень; (діти 10-11 років);
виший рівень –
35 год. на рік, 1 год. на тиждень (діти 12-13 років).
Основною формою організації і
здійснення освітнього процесу є групові та
індивідуальні заняття, які проводяться з використанням інноваційних
методик, таких, як вз аємо навчання
вихованців, творчого заліку, творчого звіту, виставок, конкурсів, екскурсій, імпровізацій тощо.
Методами опрацювання навчального матеріалу є: словесні, наочні, пояснювально-ілюстративні, репродуктивні.
Загальними принципами організації освітнього процесу є:
синтез інтелектуальної і практичної
діяльності; індивідуальний підхід; педагогіка
партнерства; суб’єкт-суб’єктна взаємодія; виховання на цінностях;
моніторинг.
Формами контролю за результативністю навчання є підсумкові заняття, результативність участі в конкурсах,
виставках, фестивалях.
Теми та розподіл годин навчально-тематичного плану вказано орієнтовно. За необхідності, в установленому порядку,
керівник гуртка може внести зміни до
кількості годин у межах кожного року навчання. Враховуючи інтереси вихованців, їх кількість у групі, стан
матеріально-технічного забезпечення,
керівник гуртка може змінювати кількість теоретичних і практичних занять (залежно від того, як швидко та якісно
вихованці набувають практичних навичок),
враховуючи обсяг часу, що передбачений типовими навчальними планами.
Основний
рівень, другий рік навчання
(діти 10-11 років)
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
№ п/п |
Тема |
Кількість
годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1. |
Вступ |
1 |
— |
1 |
2. |
Ботанічна скульптура |
— |
2 |
2 |
3. |
Паперопластика |
— |
3 |
3 |
4. |
Основи кольорознавства і композиції |
— |
2 |
2 |
5. |
Природні матеріали. Терра. |
— |
2 |
2 |
6. |
Декоративний розпис |
— |
2 |
2 |
7. |
Декупаж. |
— |
3 |
3 |
8. |
Патинування |
1 |
1 |
2 |
9. |
Мікс-Медіа (mixed media) |
1 |
1 |
2 |
10. |
Міксування технік |
1 |
1 |
2 |
11. |
Пластика |
1 |
2 |
3 |
12. |
Фоаміран |
— |
3 |
3 |
13. |
Тематичні поробки до календарних свят |
1 |
1 |
2 |
14. |
Новорічні прикраси |
1 |
2 |
3 |
15. |
Свята, конкурси, виставки |
1 |
— |
1 |
16. |
Підсумок |
2 |
— |
2 |
Разом: |
10 |
25 |
35 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ ( 1 год.)
Теоретична частина. План
роботи на навчальний рік. Правила поведінки в
колективі. Організаційні питання. Правила безпеки життєдіяльності.
Організація робочого місця.
Практична частина. Оглядова
екскурсія «Спілка майстрів України».
2. Ботанічна скульптура ( 2 год.)
Теоретична частина. Поняття
холодного фарфору (порцеляни). Фізичні та
хімічні властивості фарфору. Фарфоровий світ. Рецепти тіста для
холодного фарфору. Технологія
виготовлення виробів.
Поняття ботанічної скульптури.
Практична робота. Приготування
тіста для холодного фарфору. Ліплення
ботанічних скульптур «Браслет із яблук та чорниць», «Бузок», «Лаванда»,
«Дубочок», «Осіннє листя».
3. Паперопластика ( 3 год.)
Теоретична частина. Інтер'єрний
декор. Ростові квіти.
Практична частина. Конструювання
з паперу складної фотозони. Виготовлення
штучних квітів та елементів декору для фотозони. Виготовлення ростових квітів (за власним задумом).
4. Основи кольорознавства і композиції ( 2 год.)
Практична
частина. Онлайн-екскурсія в Національний історичний музей
України. Розроблення ескізів та
оформлення ваз орнаментами.
5. Природні матеріали. Терра ( 2 год.)
Практична частина. Оздоблення
панно у техніці Терра.
6. Декоративний розпис ( 2 год.)
Теоретична частина. Техніка
емалювання та її різновиди.
Практична частина. Віртуальна
екскурсія «Роботи Фаберже». Створення
власного ескізу для крапкового розпису; нанесення малюнку згідно
ескізу контурами та дропсами на щоденник
(до 2 кольорів); «Дерево життя» (вітражний
розпис); робота по пластику за технікою «Рішельє» (емалювання);
«Квітковий орнамент» (серветниця); творча робота (за власним задумом).
7. Декупаж ( 3 год.)
Практична частина. Декорування
виробів в техніці комбінованого декупажу
з підмальовуванням фону: «Пані», «Песик», «Троянди», «Птахи», «Метелики».
8. Патинування ( 2 год.)
Теоретична
частина. Основи реставрування. Правила роботи з трафаретами.
Практична
частина. Патинування виробів з використанням трафаретів
і подальшим зістарюванням: «Велосипед»,
«НОМЕ», «Чайний будиночок» (рельєф за допомогою штукатурки та інших структурних
дрібно зернових та крупнозернових паст).
9. Мікс-медіа (mixed media) ( 2 год.)
Теоретична
частина. Техніка мікс-медіа: різновиди, матеріали. Практична частина. Оздоблення виробів у
техніці мікс-медіа: «Нотатник» (шкіра), панно «Родине», великого панно (за
власним задумом).
10. Міксування технік ( 2 год.)
Теоретична
частина. Творчість майстрів декоративно-ужиткового мистецтва сучасності.
Практична частина. Оздоблення
виробів у вивчених техніках (ботанічна
скульптура, декупаж, трафарет, пасти). Міксування технік у одному
виробі, їх презентація.
Віртуальна екскурсія на виставку Hand Made.
11. Пластика ( 3 год.)
Теоретична частина. Самозастигаюча
пластика. Технологія виготовлення
виробів. Інструменти, матеріали та обладнання.
Практична частина. Оздоблення
самозастигаючою пластикою скляних
предметів домашнього вжитку (ліплення та моделювання з допомогою
вайнерів та молдів).
12. Фоаміран ( 3 год.)
Теоретична
частина. Фоаміран: властивості матеріалу, його види та властивості. Технологія роботи з фоаміраном,
іструменти та матеріали. Практична
частина. Виготовлення квітів з фоамірану.
13.
Тематичні поробоки до календарно-обрядових свят ( 2 год.) Теоретична
частина. Історія календарно-обрядових свят.
Практична
частина. Виготовлення вітальних листівок, прикрас, подарунків, декорування приміщень.
14.
Новорічні прикраси ( 3 год.)
Теоретична
частина. Різдвяно-новорічні свята в Україні та світі.
Практична
частина. Виготовлення листівок, ялинкових прикрас, подарунків, загальне декорування приміщення.
15. Свята, конкурси, вистави ( 1 год.)
Теоретична частина. Календарний
план організаційно-масових заходів. Практична
частина. Підготовка та участь в конкурсах та виставках різного організаційного рівня, організація та
проведення тематичних свят.
16. Підсумок ( 2 год.)
Теоретична частина. Підбиття
підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ
РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають
знати і розуміти:
-
поняття «Ботанічна скульптура»;
-
поняття та види паперопластики, поняття
конструювання з паперу;
-
основи кольоровознавства та композиції;
-
самчиківський розпис;
-
техніку роботи з емаллю;
-
техніку крапкового розпису;
-
техніку вітражу;
-
види декоруваня у техніці декупаж;
-
однокрапковий кракелюр;
-
поняття штучного зістарювання;
-
правила міксування вивчених технік в одному виробі;
-
правила композиції.
Вихованці мають
вміти і застосовувати:
-працювати у
техніці «Ботанічної скульптури» із матеріалом «холодний фарфор»;
-розробляти
орнаментальні узори стилізовані до Трипільської культури;
-працювати на
шкірі у техніці крапкового розпису;
-з контурами
та дропсами;
-прийоми
вітражної техніки;
-емалювати
вироби;
-оздоблювати
вироби в техніці декупаж;
-прийоми роботи
фоаміраном;
-прийоми роботи з
самозастигаючою пластикою;
-міксувати вивченні техніки в одному виробі;
-виготовляти поробки за власним задумом.
Вихованці мають
набути досвід:
-роботи з
матеріалом «холодний форфор» у техніці «Ботанічної скульптури»;
-конструювання
складних конструкцій фотозони в техніці
паперопластика;
-виготовлення
штучних квітів, та елементів декору у техніці скрапбукінг;
-роботи з
глиною, знати технічні умови нанесення та закріплення малюнка на вазах;
-роботи на шкірі
у техніці крапкового розпису;
-роботи з
контурами та дропсами;
-роботи у
вітражній техниці;
-роботи з
емаллю;
-використання
для декорування різних видів декупажу;
-виготовлення
прикрас з фоамірану;
-роботи з
пластиком;
-міксувати вивченні техніки в одному виробі.
Вищий рівень
(діти 11-12 років)
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
№ п/п |
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1. |
Вступ |
1 |
— |
1 |
2. |
Ботанічна скульптура |
— |
2 |
2 |
3. |
Паперопластика |
— |
3 |
3 |
4. |
Основи кольорознавства і композиції |
— |
2 |
2 |
5. |
Природні матеріали. Терра |
— |
2 |
2 |
6. |
Декоративний розпис |
— |
3 |
3 |
7. |
Декупаж. |
— |
4 |
4 |
8. |
Патинування |
— |
2 |
2 |
9. |
Мікс-Медіа (mixed media) |
— |
2 |
2 |
10. |
Міксування технік |
— |
2 |
2 |
11. |
Фетр |
— |
3 |
3 |
12. |
Фоаміран |
— |
3 |
3 |
13. |
Тематичні поробки до календарно обрядових свят |
— |
1 |
2 |
14. |
Новорічні прикраси |
— |
2 |
2 |
15. |
Свята, конкурси, виставки |
1 |
— |
1 |
16. |
Підсумок |
2 |
— |
2 |
Разом: |
4 |
31 |
35 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (1 год.)
Теоретична частина. План роботи
на навчальний рік. Правила поведінки в
колективі. Організаційні питання. Правила безпеки на заняттях.
Організація робочого місця.
Практична частина. Екскурсія до
Краєзнавчого музею.
2. Ботанічна скульптура ( 2 год.)
Теоретична частина. Технологія
виготовлення прикрас із «холодного
форфору» в стилі ботанічної скульптури.
Практична частина. Ліплення
ботанічних скульптур із само застигаючої маси «холодний фарфор»: «Троянда», «Суниця», «Вишня», «Порічка», «Пролісок».
3. Паперопластика ( 3 год.)
Практична частина. Конструювання
з паперу: виготовлення внутрішнього
оформлення скарбничок.
4. Основи кольорознавства і композиції ( 2 год.)
Практична
частина. Онлайн-екскурсія «Музей етнографії та екології».
Оздоблення вази орнаментами Східної або Західної України. Виконання декоративної багатошарової
колористики панно.
5. Природні матеріали. Терра ( 2 год.)
Практична частина. Створення
колажу з природних матеріалів (за власним
задумом), «Конюшина» (кулон з епоксидною смолою), «Літній» (браслет
з епоксидною смолою).
6. Декоративний розпис ( 3 год.)
Практична частина. Оздоблення
крапковим розписом: «Мандала» (50 см);
самчиківським розписом та/або вітражною технікою: «Панно» (50х35
см); емалювання рами дзеркала (60х60
см); розпис тканини.
7. Декупаж ( 4 год.)
Практична
частина. Декорування в техніці декупаж: «Тюль», «Троянди»
(комбінований декупаж, підмальовка фону), яйце «Фаберже» (декупаж на круглій поверхні).
8. Патинування ( 2 год.)
Теоретична
частина. Основи реставрації. Правила роботи воском і бітумом.
Практична
частина. Виготовлення виробів: «Півень» (пласка робота
з воском та бітумом), «Гілка» (рідка
поталь), «Бордюр на скриньці» (кольорові патини), «Орнамент на планшетці»
(зміщення трафарету), «Панно з гачком»
(малювання з трафаретом).
9. Мікс-Медіа (mixed media) ( 2 год.)
Практична
частина. Оздоблення виробів у техніці мікс-медіа:
«Симпатик»,«Кантрі», «Вінтаж», «Шеббі-шик», «Лофт». Колективна робота «Моя
рідна Батьківщина».
10. Міксування технік ( 2 год.)
Теоретична
частина. Творчість майстрів декоративно-ужиткового мистецтва сучасності.
Практична частина. Оздоблення
виробів у вивчених техніках (ботанічна скульптура, декупаж, трафарет, пасти).
Виготовлення виробів з міксуванням технік у одному виробі, їх презентація.
Віртуальна екскурсія на виставку Hand Made.
11. Фетр. ( 3 год.)
Теоретична
частина. Фетр: властивості матеріалу, його види та
властивості. Технологія роботи з фетром, іструменти та матеріали.
12. Фоаміран ( 3 год.)
Теоретична
частина. Фоаміран: властивості матеріалу, його види та властивості. Технологія роботи з фоаміраном,
іструменти та матеріали.
13.
Тематичні поробоки до календарно-обрядових свят ( 2 год.) Теоретична
частина. Історія календарно-обрядових свят.
Практична
частина. Виготовлення вітальних листівок, прикрас, подарунків, декорування приміщень до
календарно-обрядових свят.
14. Новорічні прикраси ( 4 год.)
Теоретична частина. Різдвяно-новорічні
свята в Україні та світі.
Практична частина. Виготовлення
листівок, ялинкових прикрас, подарунків,
загальне декорування приміщення до різдвяно-новорічних свят.
15. Свята, конкурси, вистави ( 1 год.)
Теоретична частина. Календарний
план організаційно-масових заходів.
Практична частина. Підготовка
та участь в конкурсах та виставках різного
організаційного рівня, організація та проведення тематичних свят.
16. Підсумок (2 год.)
Теоретична частина. Підбиття
підсумків.
ПРОГНОЗОВАНИЙ
РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають
знати і розуміти:
-
поняття «Ботанічна скульптура», його техніку;
-
поняття та види паперопластики, поняття
конструювання з паперу;
-
поняття скрапбукінг;
-
основи кольорознавства та
композиції;
-
техніку самчиківського розпису;
-
техніку роботи з емаллю;
-
техніку крапкового розпису;
-
техніку вітражу;
-
техніку розпису тканини;
-
види декорування у техніці
декупаж;
-
техніку однокрапкового кракелюру;
-
поняття штучного зістарювання.
Вихованці мають
вміти і застосовувати:
-
працювати у техніці «Ботанічної скульптури» з
матеріалом «холодний фарфор»;
-
правила композиції;
-
розробляти орнаментальні стилізовані візерунки;
-
працювати на шкірі у техніці крапкового розпису;
-
працювати з контурами та дропсами;
-
працювати у вітражній техніці;
-
працювати з емалью;
-
використовувати для декорування різні види
декупажу;
-
виготовляти прикраси з фетру та фоамірану;
-
працювати з пластиком;
-
міксувати вивченні техніки в одному
виробі;
-
виготовляти поробки за власним задумом.
Вихованці мають
набути досвід:
-
роботи з матеріалом «холодний форфор» у техніці
«Ботанічної скульптури»;
-
опанувати конструювання складних конструкцій
фотозони в техніці паперопластика;
-
виготовлення штучних квітів та елементів декору у
техніці скрапбукінг; ∙ роботи з
глиною, знати технічні умови нанесення та закріплення малюнка на вазах;
-
роботи на шкірі у техніці крапкового розпису;
-
роботи з контурами та дропсами;
-
роботи у вітражній техніці;
-
роботи з емаллю;
-
використання для декорування різних видів декупажу;
-
виготовлення прикрас з фетру та фоамірану;
-
роботи з пластиком;
-
міксування вивчених технік в одному виробі.
КАЛЕНДАРНО ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
Основний рівень, другий рік
навчання (діти 10-11 років)
№ з/п |
Тема |
Теоретична
частина. Практична частина. |
Дата |
1 |
Вступ |
Теоретична частина. План
роботи на навчальний рік. Правила поведінки в
колективі. Організаційні питання. Правила безпеки життєдіяльності.
Організація робочого місця. Практична частина. Оглядова
онлайн-екскурсія «Спілка майстрів України». |
04.09 |
2 |
Ботанічна скульптура |
Теоретична частина. Поняття ботанічної скульптури. |
11.09 |
3 |
Практична
робота. Ліплення
ботанічних скульптур«Осіннє листя». |
18.09 |
|
4 |
Паперопластика |
Теоретична частина. Інтер'єрний
декор. Ростові квіти. |
25.09 |
5 |
Практична частина. Конструювання
з паперу складної фотозони.
Виготовлення штучних квітів та елементів декору для фотозони. |
02.10 |
|
6 |
Виготовлення штучних квітів та елементів декору для фотозони. |
09.10 |
|
7 |
Основи кольорознавства і композиції |
Практична
частина. Онлайн-екскурсія в Національний історичний музей
України. Розроблення ескізів та
оформлення ваз орнаментами. |
16.10 |
8 |
|
Розроблення ескізів та оформлення ваз
орнаментами. |
30.10 |
9 |
Природні матеріали. Терра. |
Практична частина. Оздоблення
панно у техніці Терра. |
06.11 |
10 |
|
Практична частина. Оздоблення
панно у техніці Терра. |
13.11 |
11 |
Тематичні поробоки до календарно-обрядових свят |
Теоретична частина. Історія календарно-обрядових
свят. Практична частина. Виготовлення
вітальних листівок, прикрас,
подарунків, декорування приміщень. |
20.11 |
12 |
Новорічні прикраси |
Теоретична
частина. Різдвяно-новорічні свята в Україні та світі. |
27.11 |
13 |
Практична
частина. Виготовлення листівок, ялинкових прикрас. |
04.12 |
|
14 |
Практична
частина. Виготовлення, подарунків,
загальне декорування приміщення. |
11.12 |
|
15 |
Підсумок |
Теоретична
частина. Підбиття підсумків. |
18.12 |
16 |
Декоративний розпис |
Теоретична
частина. Техніка емалювання та її різновиди.
Практична частина.
Віртуальна екскурсія «Роботи Фаберже». |
|
17 |
Практична
частина. Створення власного ескізу для
крапкового розпису; нанесення малюнку згідно ескізу контурами та дропсами на щоденник (до 2
кольорів); «Дерево життя» (вітражний
розпис); робота по пластику за технікою «Рішельє» (емалювання);
«Квітковий орнамент» (серветниця); творча робота (за власним задумом). |
|
|
18 |
Декупаж |
Практична
частина. Декорування виробів в техніці комбінованого декупажу з підмальовуванням фону: «Пані»,
«Песик», «Троянди», «Птахи»,
«Метелики». |
|
19 |
Практична
частина. Декорування виробів в техніці комбінованого декупажу з підмальовуванням фону: «Пані»,
«Песик», «Троянди», «Птахи»,
«Метелики». |
|
|
20 |
Практична частина. Декорування
виробів в техніці комбінованого
декупажу з підмальовуванням фону: «Пані», «Песик», «Троянди»,
«Птахи», «Метелики». |
|
|
21 |
Патинування |
Теоретична
частина. Основи реставрування. Правила роботи з
трафаретами. |
|
22 |
Практична
частина. Патинування виробів з використанням трафаретів і подальшим зістарюванням: «Велосипед»,
«НОМЕ», «Чайний будиночок» (рельєф за допомогою штукатурки та інших
структурних дрібно зернових та
крупнозернових паст). |
|
|
23 |
Тематичні поробоки до календарно-обрядових свят |
Теоретична частина. Історія календарно-обрядових
свят. Практична частина. Виготовлення
вітальних листівок, прикрас,
подарунків, декорування приміщень. |
|
24 |
Мікс-медіа (mixed media) |
Теоретична
частина. Техніка мікс-медіа: різновиди, матеріали. |
|
25 |
Практична
частина. Оздоблення виробів у техніці мікс-медіа: «Нотатник» (шкіра), панно
«Родине», великого панно (за власним задумом). |
|
|
26 |
Міксування технік |
Теоретична
частина. Творчість майстрів декоративно-ужиткового мистецтва сучасності. Віртуальна екскурсія на виставку Hand Made. |
|
27 |
Практична
частина. Оздоблення виробів у вивчених техніках (ботанічна скульптура, декупаж, трафарет, пасти).
Міксування технік у одному виробі, їх
презентація. |
|
|
28 |
Пластика |
Теоретична
частина. Самозастигаюча пластика. Технологія виготовлення виробів. Інструменти, матеріали та
обладнання. |
|
29 |
Практична
частина. Оздоблення самозастигаючою пластикою скляних предметів домашнього вжитку (ліплення та
моделювання з допомогою вайнерів та
молдів). |
|
|
30 |
Практична
частина. Оздоблення самозастигаючою пластикою скляних предметів домашнього вжитку (ліплення та
моделювання з допомогою вайнерів та
молдів). |
|
|
31 |
Фоаміран |
Теоретична
частина. Фоаміран: властивості матеріалу, його види та властивості. Технологія роботи з
фоаміраном, іструменти та матеріали. Практична
частина. Виготовлення квітів з фоамірану. |
|
32 |
Практична
частина. Виготовлення квітів з фоамірану. |
|
|
33 |
Практична
частина. Виготовлення квітів з фоамірану. |
|
|
34 |
Свята, конкурси, вистави |
Теоретична
частина. Календарний план організаційно-масових заходів. Практична
частина. Підготовка та участь в конкурсах та виставках різного організаційного рівня, організація та
проведення тематичних свят. |
|
35 |
Підсумок |
Теоретична частина. Підбиття підсумків. |
|
КАЛЕНДАРНО ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
Вищий рівень (діти 11-12 років)
№ з/п |
Тема |
Теоретична
частина. Практична частина. |
Дата |
1 |
Вступ (1 год) |
Теоретична частина. План
роботи на навчальний рік. Правила поведінки в
колективі. Організаційні питання. Правила безпеки життєдіяльності.
Організація робочого місця. Практична частина. Екскурсія до
Краєзнавчого музею. |
04.09 |
2 |
Ботанічна скульптура (2 год) |
Теоретична частина. Технологія виготовлення прикрас
із «холодного форфору» в стилі
ботанічної скульптури |
11.09 |
3 |
Практична
робота. Ліплення ботанічних скульптур із само застигаючої
маси «холодний фарфор»: «Троянда», «Суниця», «Вишня», «Порічка», «Пролісок». |
18.09 |
|
4 |
Паперопластика (3 год) |
Теоретична частина. Інтер'єрний
декор. |
25.09 |
5 |
Практична частина. Конструювання
з паперу: виготовлення внутрішнього
оформлення скарбничок. |
02.10 |
|
6 |
Практична частина. Конструювання з паперу: виготовлення внутрішнього оформлення скарбничок. |
09.10 |
|
7 |
Основи кольорознавства і композиції (2 год) |
Практична
частина. Онлайн-екскурсія «Музей етнографії та екології». |
16.10 |
8 |
Оздоблення вази орнаментами Східної або Західної України. Виконання декоративної
багатошарової колористики панно.. |
30.10 |
|
9 |
Природні матеріали. Терра. (2 год) |
Практична частина.
Створення колажу з природних матеріалів (за власним задумом), «Конюшина» (кулон з епоксидною
смолою), «Літній» (браслет з епоксидною
смолою). |
06.11 |
10 |
Практична частина.
Створення колажу з природних матеріалів (за власним задумом), «Конюшина» (кулон з епоксидною
смолою), «Літній» (браслет з
епоксидною смолою). |
13.11 |
|
11 |
Тематичні поробоки до календарно-обрядових свят (1 год) |
Теоретична частина. Історія календарно-обрядових
свят. Практична частина. Виготовлення
вітальних листівок, прикрас,
подарунків, декорування приміщень. |
20.11 |
12 |
Новорічні прикраси (3год) |
Теоретична
частина. Різдвяно-новорічні свята в Україні та світі. |
27.11 |
13 |
Практична
частина. Виготовлення листівок, ялинкових прикрас. |
04.12 |
|
14 |
Практична
частина. Виготовлення листівок, ялинкових прикрас. |
11.12 |
|
15 |
Підсумок (1 год) |
Теоретична
частина. Підбиття підсумків. |
18.12 |
16 |
Декоративний розпис (3 год) |
Практична
частина. Оздоблення крапковим розписом: «Мандала» (50 см); самчиківським розписом та/або вітражною
технікою: «Панно» (50х35 см);
емалювання рами дзеркала (60х60 см); розпис тканини. |
|
17 |
Практична
частина: творча робота (за власним задумом). |
|
|
18 |
Практична
частина. творча робота (за власним задумом) |
|
|
19 |
Декупаж (3 год) |
Практична
частина. Декорування в техніці декупаж: «Тюль», «Троянди»
(комбінований декупаж, підмальовка фону), яйце «Фаберже» (декупаж на круглій поверхні). |
|
20 |
Практична
частина. Декорування в техніці декупаж: |
|
|
21 |
Практична
частина. Декорування в техніці декупаж: |
|
|
22 |
Свята, конкурси, вистави (1 год) |
Теоретична
частина. Календарний план організаційно-масових заходів. Практична частина. Підготовка та участь в конкурсах та виставках
різного організаційного рівня,
організація та проведення тематичних свят. |
|
23 |
Фетр. (3 год) |
Теоретична
частина.. Фетр: властивості матеріалу, його види та властивості. Технологія роботи з фетром,
іструменти та матеріали. |
|
24 |
Практична
частина. Технологія роботи з фетром, іструменти та матеріали. |
|
|
25 |
Практична
частина. Технологія роботи з фетром, іструменти та матеріали. |
|
|
26 |
Фоаміран (3 год) |
Теоретична
частина. Фоаміран: властивості матеріалу, його види та властивості. Технологія роботи з
фоаміраном, іструменти та матеріали. Практична
частина. Виготовлення квітів з фоамірану. |
|
27 |
Практична
частина. Виготовлення квітів з фоамірану. |
|
|
28 |
Практична
частина. Виготовлення квітів з фоамірану. |
|
|
29 |
Патинування (2 год) |
Теоретична
частина. Основи реставрації. Правила роботи воском і бітумом. |
|
30 |
Практична
частина. Виготовлення виробів: «Півень» (пласка робота з воском та бітумом), «Гілка» (рідка поталь),
«Орнамент на планшетці» (зміщення трафарету), «Панно з гачком» (малювання з трафаретом). |
|
|
31 |
Мікс-медіа (mixed media) (2 год) |
Теоретична частина. Оздоблення
виробів у техніці мікс-медіа: |
|
32 |
Практична
частина. Практична частина. Оздоблення виробів у техніці мікс-медіа:
«Симпатик»,«Кантрі», «Вінтаж», «Шеббі-шик», «Лофт». Колективна робота «Моя
рідна Батьківщина». |
|
|
33 |
Міксування технік (2 год) |
Теоретична
частина. Творчість майстрів декоративно-ужиткового мистецтва сучасності. |
|
34 |
Практична
частина. Оздоблення виробів у вивчених техніках (ботанічна скульптура, декупаж, трафарет, пасти).
Міксування технік у одному виробі, їх
презентація. |
|
|
35 |
Підсумок (1 год) |
Теоретична частина. Підбиття підсумків. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар